Els cinc principals operadors turístics de l'Estat (Travel Plan, Orizonia, Soltour, Viatges El Corte Inglés i Marsans) afirmen que mantindran la mateixa oferta de places i viatges a les Illes que el 2008 tot i la crisi econòmica. Aquests operadors, que ahir presentaren amb l'Institut Balear de Turisme (Ibatur) una campanya promocional de Balears destinada per segon any consecutiu al mercat espanyol, coincidiren a assenyalar que en aquesta situació de dificultat econòmica, les Illes sortiran guanyant per ser una destinació pròxima i "més barata". A més, tant Travel Plan (Globalia) com Mundicolor (Marsans) anunciaren que augmentaran la seva aposta actual per les Balears. En el primer cas, aquest estiu s'habilitarà un nou vol que connectarà Mallorca amb Lleó i en el segon cas s'augmentaràn un 8% les seves places en xàrter.
Així mateix, Globalia i Orizonia assenyalaren que ja han incrementat l'oferta a l'illa de Menorca, on recordaren que a principi d'any s'esperava que hi hagués una mala temporada i que, no obstant això, gràcies a diferents estratègies de promoció s'ha aconseguit remuntar i fins i tot augmentar la demanda anterior. La promoció d'aquests touroperadors tindrà, gràcies al conveni firmat ahir, un nou impuls a les portes de l'estiu que és, segons el sector, quan es reserven la majoria de viatges. La campanya -amb un pressupost de 2,5 milions d'euros- té com a lema "Mallorca/Ibiza/Menorca/Formentera) tan a prop, tan teva!" i es podrà veure als diaris, les televisions i les ràdios d'arreu de l'Estat entre el 25 de maig i el 30 de juny. A més, es reprendrà de nou per setembre i octubre.
Aposta ferma per Balears
Laura López | Palma |