El consell d'administració del grup americà General Motors ha decidit aquest dimarts quedar-se amb Opel, anul·lant mesos de negociacions per vendre la firma europea a un consorci encapçalat pel fabricant austre-canadenc Magna i abonat pel banc rus Sberbank, segons ha informat la companyia.
Els 13 membres del consell d'administració de General Motors es van reunir aquest dimarts a Detroit per prendre una decisió sobre la venda, que es considerava imminent.
Tot i això, General Motors ha anunciat que presentarà aviat a Alemanya i a la resta de països on té factories un pla de reestructuració, que segons les seves previsions implicaria una inversió pròxima als 3.000 milions d'euros, en espera que els seus plans siguin acollits de manera «favorable»
Alhora, la companyia americana ha anunciat la seva disposició a treballar «amb tots els sindicats europeus» per desenvolupar un pla de contribucions que ajudi a la reestructuració d'Opel. L'automobilística ha indicat que pròximament donarà a conèixer els detalls concrets sobre el pla de reestructuració.
MILLORA DEL MERCAT
Entre els arguments que esgrimeix l'automobilística per fer enrere aquesta venda a Magna, GM assenyala la millora del sector al mercat europeu en els últims mesos i que aquest pla de reestructuració suposa un cost «significativament menor» que totes les ofertes presentades per a la compra d'Opel.
Després de destacar la importància d'Opel/Vauxhall en l'estratègia global de la companyia, el Consell d'Administració va incidir que l'"entorn empresarial a Europa ha millorat», tot i que la situació segueix sent «tensa». «Al mateix temps, la salut financera de GM en general i l'estabilitat han millorat significativament els últims mesos, fet que ens dóna la confiança que l'empresa europea pot ser reestructurada amb èxit», ha indicat Henderson.
En aquest sentit, el Consell d'Administració ha considerat que la decisió de no vendre Opel a Magna garanteix la «millor solució a llarg termini» per a clients, treballadors, proveïdors i distribuïdors malgrat l'"esgotador» procés de negociació per la seva «complexitat» i durada.
Per aquesta raó, l'automobilística americana va agrair a l'executiu d'Angela Merkel i a la resta de governs de la UE la «dura tasca» en les negociacions, així com «l'esforç» fet per Magna i al banc rus Sberbank per intentar arribar «a un acord equitatiu».
Finalment, el conseller delegat de GM ha anunciat la seva intenció d'augmentar el seu negoci a Rússia i tornar a treballar amb la russa Gaz en el desenvolupament conjunt d'estratègies de mercat.
MAGNA NO FA DECLARACIONS
Per la seva banda, Magna, fabricant de components per a la indústria automobilística, ha declinat avui, a Àustria, comentar la decisió de General Motors (GM) de no vendre-li el fabricant d'automòbils Opel.
"Hem difós un comunicat. Més enllà del comunicat no fem cap tipus de comentari", ha subratllat avui un portaveu de Magna Internacional des de la seva seu a Oberwaltersdorf, en l'Estat federat de Baixa Àustria, a prop de Viena. En aquesta nota, penjada a la pàgina web de Magna International, la companyia diu "comprendre" la decisió de GM de no desprendre's de la seva filial europea.
"Continuarem recolzant a Opel i a General Motors en els desafiaments que tenen davant seu", ha assegurat en el comunicat el conseller delegat de Magna, Siegfried Wolf.