Segueix-nos F Y T R

Quatre morts en estavellar-se un avió turbohèlix a Màlaga

El pilot, que perdé la vida, aterrà en una autopista quan un motor s'aturà

L'avioneta caigué en un camp a prop de l'N-340.

| Màlaga |

Quatre persones moriren i 26 resultaren ferides ahir després de l'aterratge forçós a Màlaga d'un avió de la companyia regional Binter que viatjava, amb 44 persones a bord, entre Melilla i la capital de la Costa del Sol. Es pensa en una avaria en un motor com a causa del sinistre. Els morts són el ciutadà francès Hervé Troadec, de 41 anys; i els espanyols Emilio Martínez Plaza, de 67; Mohamed Mohamed Uassani, de 46 i que es dirigia cap a Palma, on feia feina, i el pilot de l'aparell, Mariano Hernández Ruano, de 54 anys, que morí a primera hora de l'horabaixa.

L'avió, un bimotor CN-235, de Binter Mediterráneo, filial d'Air Nostrum, sota franquícia d'Iberia, es veié obligat a realitzar un aterratge forçós a la carretera nacional 340, a prop de l'aeroport Pablo Picasso malagueny, poc després de les 10 del matí. El comandant, cap dels pilots de la companyia Binter, envià una cridada d'emergència a la torre de control dos minuts abans de desplomar-se l'aparell advertint d'una pana en un motor. L'avió «volà durant quatre o cinc minuts amb el motor aturat abans de caure», afegí per la seva part Javier Oliva, un dels supervivents del sinistre, qui declarà que sentí que «alguna cosa anava malament» quan veié que l'aparell «pujava i baixava amb brusquedat» a causa de les fortes turbulències.

L'avió aterrà en un camp situat abans del recinte aeroportuari i quedà xapat per la meitat amb la part davantera damunt la calçada de l'antiga nacional 340, cosa que obligà els serveis de rescat a tallar el trànsit per aquesta via, mentre procedien a treure els ferits de l'aparell, alguns dels quals havien quedat atrapats entre les seves restes. De fet, alguns supervivents asseguraren que estigueren bloquejats durant uns deu minuts a l'interior de l'avió, intentant rompre les finestres per sortir, mentre a l'aire se sentia una forta olor de combustible. Els ferits foren evacuats a distints centres sanitaris de la capital de la Costa del Sol, mentre que 17 passatgers aconseguiren sortir il·lesos del sinistre.

Dos avions de la versió militar del CN-235 s'havien estavellat per maig i juny passat a Turquia, i deixaren un saldo total de 38 morts. El constructor aeronàutic espanyol CASA, membre del grup europeu EADS, havia reconegut llavors que els esmentats accidents es degueren a una errada en els alerons dels avions. El president de la ciutat autònoma de Melilla, Juan José Imbroda, afirmà que el seu govern ha exigit en reiterades ocasions la retirada dels CN-235 de Binter, les nombroses avaries del qual sovint provoquen retards. La companyia ja tenia previst substituir pròximament aquests aparells per altres de més moderns.

Autovia tallada
La circulació tornà a la normalitat a l'N-340, a l'altura de l'aeroport, sobre les 16 hores, després que les grues retirassin l'avió sinistrat. Després de treure el combustible i retirar l'avió de Binter, es netejà la carretera, que va ser tancada al trànsit de vehicles durant gairebé sis hores. Els cotxes foren desviats per l'autovia, que presentà durant tot el matí retencions de fins a vuit quilòmetres, tot i que s'habilitaren vies alternatives.

+ VIST