Segueix-nos F Y T R

El Govern Rajoy es prepara per rescatar les autopistes en fallida

Vilassar de Dalt. Peatges de l'autopista i gent passant pel teletac. | Oriol Duran

|

Segons una informació del diari El País, l'Estat haurà d'assumir les nou autopistes de peatge que actualment estan en fallida davant la dificultat d'arribar a un acord amb els bancs creditors per al seu rescat que pugui evitar la liquidació i el tancament al trànsit de les vies. Així ho ha reconegut el ministre espanyol de Foment, Íñigo de la Serna, al diari madrileny: «un acord amb els bancs, que faciliti les coses és molt difícil, perquè moltes entitats han venut el seu deute».

«Les autopistes revertiran a l'Estat i l'Estat decidirà com gestionar-les», va indicar el ministre, qui va garantir que el principal objectiu és que les infraestructures «segueixin operatives i els ciutadans puguin seguir utilitzant-les», va indicar De la Serna, en declaracions a TVE.

No existeix cap valoració oficial de l'import que pot suposar la nacionalització de les autopistes en fallida. La patronal de les grans constructores Seopán la va xifrar el 2015 en prop de 5.500 milions d'euros, però l'import final dependrà del moment en el qual s'apliqui aquest rescat. A més, Foment defensa que l'Estat pot recuperar i fins i tot guanyar diners amb la recuperació de les autovies si el trànsit per les vies de peatge es recupera al llarg del termini de la concessió.

Els bancs que varen prestar els fons a les concessionàries que varen construir les autopistes acumulen un deute de 3.400 milions d'euros. Algunes d'aquestes entitats s'han desfet dels seus passius venent el deute amb un fort descompte (fins a de el 70%) als denominats fons voltor, fons d'inversió fortament especulatius.

+ VIST