Segueix-nos F Y T R

Coeducació

|

Primerament les nines no estudiaven, després ho havien de fer separades dels nins perquè s’havien de dedicar a tasques diferents, fins que es va aconseguir que estudiassin junts, encara que no es coeducassin, perquè l’escola reproduïa esquemes patriarcals i masclistes, influenciada per les famílies i la societat. No és que en l’actualitat s’hagi arribat a la vertadera coeducació, que és un objectiu perfectible fins a l’infinit, ja que accept la definició que educar és coeducar. Charo Altable, experta en coeducació, diu: "La coeducació l’entenc com una sèrie d’accions i reflexions a favor de les nines i nins, adolescents i joves que tenen com a finalitat el desenvolupament integral de tots els aspectes de les persones, cap a la construcció d’una feminitat i masculinitat que acabi amb la violència i submissió entre homes i dones, entre totes les persones i, per consegüent, que acabi amb la dominació en la construcció de la ciència, de la cultura, de l’economia i de la societat."

Avui s’intenta qüestionar la coeducació, com es qüestiona la teoria de l’evolució o l’educació per a la ciutadania. Solen ser grups classistes, involucionistes, elits, que si podien es fabricarien el seu propi món. L’educació escolar sempre és susceptible de ser qüestionada, perquè els resultats són a llarg termini, i totes les proves que es fan no són fiables per predir el futur. Existeix la tendència a agrupar segons la intel·ligència, segons les aptituds, segons el comportament, segons l’eficiència, i ara n’hi ha que volen fer-ho segons el sexe. És una mesura equivocada, però que s’ha d’acceptar perquè els ciutadans tenen dret a elegir, però l’Administració no l’ha de subvencionar, com tampoc no ha de fer mansions com a habitatges protegits ni ha de fer plans Renove per a la compra de iot.

+ VIST