Segueix-nos F Y T R

Escola Valenciana presenta un informe amb els 61 instituts del País Valencià que no podran garantir l’ensenyament en català

|

Escola Valenciana ha elaborat un informe que analitza l’aplicació de la Llei de Plurilingüisme als Instituts al País Valencià el pròxim curs 2021/22. En aquest document es reflecteixen els centres en els quals cal l’actuació de la Conselleria. L’entitat ha informat que estarà al costat de les famílies i les comunitats educatives per garantir la continuïtat de l’ensenyament en català.

A aquesta reunió han acudit el president d’Escola Valenciana, Natxo Badenes; en representació de la comissió d’educació d’Escola Valenciana, Mireia Soriano; i el gerent d’Escola Valenciana, Francesc Felipe. Per part de la Conselleria, ha acudit la Directora general d'Innovació Educativa i Ordenació, Margarida Castellano; la subdirectora general d’Ordenació, Elsa Vilalta; el cap de gabinet de la Conselleria d’Educació, Facund Puig; la Cap de servei d educació plurilingüisme, Àurea García; i el cap de serveis d avaluació i estudis, Roberto Romero.

Escola Valenciana ha elaborat un informe on s’especifica quins són els Instituts en els quals l’ensenyament en català no està garantit a conseqüència de l’aplicació del PEPLI a Secundària.

Per poblacions, aquests 61 IES que estan adscrits a 86 CEIPs es concentren a Alacant, concretament a l’IES 8 de Març, l’IES Antonio José Cavanilles, l’IES Bahía de Babel, l’IES Figueras Pacheco, l’IES Jaume II, l’IES Jorge Juan, l’IES Leonardo Da Vinci, l’IES Mare Nostrum i l’IES Ràdio Exterior. A El Campello, a l’IES Enric Valor i l’IES Clot de l’Illot. A Mutxamel, als IES L’Allusseri i IES Mutxamel. A Sant Joan d’Alacant, l’IES Lloixa i l’IES Luis Garcia Berlanga. A Sant Vicent del Raspeig, l’IES Maria Blasco. A Guardamar del Segura, l’IES Les Dunes. Els IES Canónigo Machón i IES Macià Abela, a Crevillent. A Elx, l’IES Asunción de nuestra señora, l’IES Carrús, l’IES Misteri d’Elx, l’IES Nit de l’Albà, l’IES Victoria Kent, l’IES La Foia d’Elx i l‘IES Torrellano. A Santa Pola, l’IES Cap de l’Aljub i l’IES Santa Pola. Pel que fa a la Marina Baixa, a l’Alfàs del Pi, l’IES l’Arabí. A Benidorm, l’IES Bernat de Sarrià, l’IES Mediterrània, l’IES l’Almadrava i l’IES Pere Maria Orts i Bosch. A Novelda, l’IES El Vinalopó. A Petrer, l’IES Poeta Paco Mollà. A Cabanes, l’IES La Vall d’Alba. A Castelló de la Plana, l’IES La Plana. Al Port de Sagunt, l’IES Eduardo Merelló, l’IES Jorge Juan i l’IES Maria Moliner. A l’Eliana, l’IES l’Eliana. A Burjassot, l'IES Frederica Montseny i l’IES Vicent Andrés Estellés. A Aldaia, l’IES Beatriu Civera, l’IES Carles Salvador i l’IES Salvador Gadea. A Mislata, l’IES Músic Martín i Soler. A Paterna, l’IES Doctor Peset Aleixandre i l’IES Henri Matisse. A Torrent, l’IES Serra Perenxisa. I a València, l’IES Abastos, l’IES Districte Marítim, l’IES El Clot, l’IES El Grau, l’IES Font de Sant Lluís, l’IES José Ballester Gozalvo,l’ IES Juan de Garay, l’IES Malilla, l’IES Número 26, l’IES Sant Vicent Ferrer i l’IES Sorolla.

Escola Valenciana i la Conselleria d’Educació han acordat mantenir una segona reunió per a analitzar les dades i proposar mesures. A més, Escola Valenciana ha anunciat que iniciarà una ronda de reunions amb els centres educatius a partir de setembre, que servirà per a acompanyar aquests centres i assegurar una major competència plurilingüe en l’alumnat.

+ VIST