Segons l’informe Cultura en disputa: enquesta sobre els usos culturals de la joventut dels Països Catalans, promogut per l’Escola de Formació Guillem Agulló d’Òmnium Cultural i realitzat les investigadores Sara Gil i Marta Meneu, que s’ha a partir d’entrevistes a un total de 1.500 persones d’entre 18 i 34 anys d’arreu dels Països Catalans, la principal xarxa que consumeixen els joves és YouTube.
Un dels principals espais de consum de cultura per als joves són les xarxes socials, segons l’informe. Ara bé, destaca el fet que les xarxes amb una presència més marcada pels al·lots i on l’extrema dreta té més força, X i Telegram, són residuals (només un 25% dels joves les consumeixen). En canvi, la plataforma preferida de la joventut és YouTube. «Veiem com els al·lots consumeixen més contingut relacionat amb esport, política i discurs a través d’X o Telegram mentre que les al·lotes estan dirigides cap a formats molt més estètics i relacionats amb la moda, la bellesa o l’estil de vida de TikTok o Instagram», ha apuntat la investigadora Marta Meneu.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)