El Govern balear pretén tornar a connectar Felanitx per tren amb Palma i Manacor. Aquesta voluntat es desprèn de l'estudi que ha encarregat la Conselleria d'Obres Públiques per estudiar la viabilitat real que la xarxa ferroviària arribi fins al Llevant en un futur proper. La intenció de l'Executiu és incloure aquest projecte dins del pla de transports que té en redacció. El Govern estudia si és factible la recuperació de l'antiga línia que anava des de Santa Maria fins a Felanitx, passant per Santa Eugènia, Algaida, Montuïri i Porreres. Aquesta opció tindria un important suport popular ja que suposaria connectar de nou totes aquestes poblacions a la xarxa ferroviària.
El director general de transports, Joaquín Rodríguez apunta, emperò, que l'opció toparia amb l'obstacle que «els terrenys per on passava la via quedaren desafectats i es varen vendre a particulars. En alguns d'ells fins i tot s'hi han construït edificis». Així, en la majoria dels cassos s'han perdut els passadissos de via que travessaven els pobles. D'aquesta manera, bona part del traçat també seria nou i farien falta quantioses expropiacions.
A més a més, els tècnics consideren molt més rendible i viable tècnicament portar el tren directament cap a Palma enlloc de fer la connexió a Santa Maria amb l'actual via. Aquí idò entraria en joc una segona opció que passaria per fer un traçat nou que anàs fins Llucmajor i l'Arenal o bé, emprant un tram de la via vella, connectaria des d'alguns dels pobles intermitjos cap a Palma. L'estudi que s'ha de redactar haurà de definir quina de les fórmules és la més idònia.
Això sí, el que és segur, en qualsevol dels casos, és que s'haurà de construir un tram de via nova per cobrir els 14 quilòmetres que separen Felanitx de Manacor. L'arribada del tren a Felanitx és, pel Govern balear, un punt estratègic per crear una nova xarxa ferroviària que tindria un gran eix triangular entre Manacor, Inca i Palma. De fet ara s'està executant la recuperació del nou tram de via entre l'Empalme i Manacor. La nova línia suposaria també una important millora per als manacorins, que podrien desplaçar-se fins a Palma sense haver de passar per Inca.
Alcúdia i el Llevant
La nova estructura ferroviària que planeja el Govern faria possible
en una segona etapa procedir a un major acostament de la via cap a
les zones costaneres amb nous ramals, principalment a la zona de
Llevant. Abans emperò es donarà prioritat a la construcció del tram
entre sa Pobla i el Port d'Alcúdia i en una segona etapa arribar
fins Artà. Obres Públiques treballa a marxes forçades i fa comptes
presentar aviat el possible traçat de la nova línia fins
Alcúdia.