Segueix-nos F Y T R

El turisme de golf genera enguany uns ingressos de 30.000 milions

Signat un conveni per promocionar-lo en els mercats emissors

| Palma |

El turisme de golf ha generat enguany ingressos per valor de 30.000 milions de pessetes, ja que cada un d'aquests tipus de visitants origina una despesa d'unes 34.000 pessetes diàries, unes 20.000 més que els turistes tradicionals. Les dades foren fetes públiques ahir durant la signatura d'un conveni per promocionar aquesta oferta turística en els principals mercats emissors de la Unió Europea: Alemanya, Gran Bretanya i Països Escandinaus. L'acord, subscrit entre el conseller de Turisme, Celestí Alomar; el president de la Cambra de Comerç, Miquel Lladó; i el president de l'Associació d'Empresaris de Camps de Golf, José Jiménez, suposarà una inversió de 9.918.000 pessetes.

La destinació d'aquesta partida pressupostària es dirigeix a l'edició de 30.000 fulletons que informaran dels avantatges de gaudir del turisme del golf en un dels 23 camps que existeixen a les Balears durant la temporada baixa, entre l'octubre i el maig. José Jiménez explicà que des del 1964, quan es construí el golf de Son Vida, s'ha inaugurat un nou camp cada tres anys i aquest tipus d'oferta representa el 5% dels ingressos turístics. Des del punt de vista urbanístic, el golf suposa una ocupació del 0'6% del territori insular.

Per la seva part, Miquel Lladó recordà un estudi encarregat per la Cambra a un catedràtic de la Universitat de Còrdova que va concloure que els camps de golf s'erigien com una alternativa a la desestacionalització i a la captació de turisme de qualitat. Quant al seu impacte ambiental, afirmà Lladó, aquestes instal·lacions «són reversibles i milloren l'entorn». El conseller de Turisme, Celestí Alomar, destacà que l'oferta illenca té un pes del 7% en el conjunt de l'Estat i digué que el Govern ha creat la marca «Mallorca Golf» per atreure turistes a les Illes durant l'hivern.

+ VIST