Segueix-nos F Y T R

La variant del tren serà a manera de trinxera d'uns 2 quilòmetres

La línia Inca-Manacor passant per Petra anirà paral·lela a la carretera

| Manacor |

La forta pressió popular que obligà a desviar la línia de ferrocarril Inca-Manacor fora del centre urbà de Petra, ha influït directament en la solució tècnica adoptada per la Conselleria d'Obres Públiques a l'hora de construir el pas del tren. D'aquesta manera, la variant de la línia de ferrocarril que s'executa des de la rotonda de la sortida de Petra fins a la intersecció de la carretera Palma-Cala Rajada, a l'altura del creuer de Petra, adoptarà una solució tècnica anomenada de trinxera.

La variant del tren a manera de trinxera, que tindrà una longitud d'uns 2.000 metres i anirà paral·lela a la carretera de Petra, evitarà la modificació dels desnivells de la rotonda en la sortida d'aquesta localitat, com també l'envaïment físic del cementeri petrer. En total la variant del tren tindrà uns 2.950 metres de llargària, 2.000 dels quals seran amb la solució de trinxera.

La via del tren en trinxera consisteix en la creació d'un desnivell considerable respecte de la línia d'en terra, semblantment a una «gran sèquia», explicaren fonts autoritzades de la Conselleria d'Obres Públiques. El punt més profund de la trinxera tindrà devers nou metres de profunditat i es farà coincidir amb el tram de la rotonda de Petra. Quant a la part de menys fondària serà, aproximadament, d'uns cinc metres de desnivell per davall de la carretera.

+ VIST