Mil de les 3.200 reclamacions que ha rebut la Direcció General
de Consum des del mes de gener, estan relacionades amb agències de
viatges.
La majoria de queixes presentades pels usuaris de l'Arxipèlag se
centren en el transport aeri i marítim i, més en concret, pels
retards dels avions, l'overbooking, problemes en la facturació,
pèrdua de connexions i el deteriorament o l'extraviament
d'equipatges als aeroports.
Així ho explicà ahir en roda de premsa el director general de Consum, Diego González, qui firmà un acord amb el president de l'Associació d'agències de viatges de les Illes Balears (Aviba), Mateu Pou, per l'adhesió d'aquesta entitat al sistema d'arbitratge per la resolució de reclamacions que presentin els usuaris. González, matisà que la gran majoria de les queixes que rep Consum sobre les agències vénen provocades pels serveis que ofereixen aquestes mitjançant touroperadors i les companyies aèries o navilieres.
Cal recordar que el sistema d'arbitratge és un procediment extrajudicial per resoldre les reclamacions que plantegen els usuaris d'un determinat servei. S'articula a través de la junta arbitral, formada per un representant del sector empresarial, un altre dels consumidors i un lletrat de la Comunitat. Les resolucions que s'adopten (laudes) tenen la mateixa validesa que una sentència judicial.