Segueix-nos F Y T R

Balears es promocionarà a Fitur amb un gran envelat esfèric a la plaça Colón

El muntatge, el qual visitarà Ruiz Gallardón, suposarà un cost de 600.000 euros per a Turisme

| Palma |

El muntatge d'un gran envelat esfèric a la plaça Colón de Madrid per part de la Conselleria de Turisma serà la principal activitat amb què Balears participarà en l'edició 2008 de Fitur, segons explicà ahir el mateix conseller Francesc Buils.

D'aquesta manera, la presència de les Illes Balears a la fira turística de més anomenada de l'Estat no es reduirà a la ubicació de l'estand institucional entre els dies 30 de gener i 3 de febrer, al pavelló número 7 d'Ifema, sinó que tindrà un doble vessant: l'activitat «Colón descubre Balears».

Amb aquest joc de paraules, la Conselleria de Turisme ha preparat una programació d'activitats entre dia 1 i dia 3 de febrer a la cèntrica plaça de Madrid, on l'esmentat envelat, de 20 metres d'altura per 22 metres de diàmetre, serà el nucli central dels espectacles i funcions.

«Hem hagut de tramitar un gran nombre de permisos amb l'Ajuntament de Madrid per poder ocupar la totalitat de la plaça. Aquest procés s'ha allargat durant mesos. Gràcies a la bona predisposició del batle, Alberto Ruiz Gallardón, que assistirà a la inauguració, aquesta iniciativa arribarà a bon port», indicà Francesc Buils.

El cost d'aquest muntatge ascendirà a 600.000 euros i aplegarà actuacions musicals de grups procedents de les quatre illes. També hi haurà projeccions d'audiovisuals, espectacles amb cavallistes de Menorca, dimonis, gegants i colles de xeremiers, a més d'una mostra de gastronomia illenca.

Pel que fa a l'espai firal d'Ifema, en aquesta edició Balears hi inaugurarà un nou estand amb 1.300 metres quadrats d'exposició. La construcció i el disseny d'aquesta infraestructura fou encarregada per concurs públic a l'empresa Trui. Cadascuna de les quatre illes disposarà d'un espai reservat i, a més, incorporarà vint coexpositors destinats a ajuntaments turístics. Segons informà el director general de Promoció Turística, Joan Sastre, «aquest estand, que inclou una zona de bar i una àrea per a mitjans de comunicació, es farà servir, almenys, per a dues fires més, la World Trade Market de Londres i la ITB de Berlín».

+ VIST