Segueix-nos F Y T R

Usuaris del tren denuncien desinformació, freqüències saturades i «males maneres per part dels vigilants»

|

L’Associació d’Usuaris del Tren ha emès un comunicat en el qual explica que en les darreres setmanes les queixes i reclamacions s’han duplicat, sobretot per la incorporació dels joves al curs escolar. A més, denuncien que en hora punta les freqüències es mantenen saturades.

També hi dediquen part del comunicat a tractar un altre tema que des de l’inici de la pandèmia no ha deixat de donar titulars, la seguretat i el seu comportament. Els controls del personal de seguretat, no dels interventors (personal acreditat per solucionar els problemes que puguin tenir els usuaris), manca d’informació com ja és la tònica d’aquest servei, més els problemes amb els torns i les «males maneres» d’alguns dels vigilants de seguretat. I tot això sumat a d’altres queixes que venen denunciant des de fa mesos, com ara la manca de funcionament dels panells informatius o la utilització de la megafonia, entre altres.

«Des de l’Associació volem manifestar i denunciar la situació que estem vivint aquestes setmanes. Mentre augmentant els casos del Covid-19, les mesures que es van implementar al principi de la pandèmia sembla que s’han relaxat quedant merament amb vigilància de seguretat de que les persones porten mascaretes i neteja ràpida als combois», han explicat.

«El problema d'aquest dimarts ja és denunciable. Cap informació a cap usuari que el tren no aturava, ni megafonia, pantalles indicant que sí que feia aturades i el personal que ni ho sabia. I el que és pitjor, amb informació a les pantalles que aquesta freqüència feia les aturades com cada dia», han explicat.

Finalment, des de l’Associació d’usuaris del tren fan una petició que es divideix en quatre punts:

1. Augmentar en hores puntes les freqüències Inca-Palma.

2. Que els professionals de seguretat es dediquin a fer la seva feina, la seguretat. I que es retornin els interventors.

3. Informació real i en hora, tant per megafonia com per pantalles.

4. Resposta del que va passar dia 03/11/2020 i perquè els treballadors no estan assabentats que les freqüències Exprés porten mesos fent aturades. El dia 3 de novembre, usuaris varen denunciar que no varen rebre cap informació sobre la no aturada, ni per megafonia, de diversos combois que cobrien el recorregut entre Inca i Palma. Amb la informació a les pantalles contradictòria informant els usuaris que sí aturava.

+ VIST