Segueix-nos F Y T R

El carril bici dels embossos

Les obres a les Avingudes acabaran restant una via a la circulació dels cotxes. Els taps que ja es formen a les hores punta són una contradicció directa amb la iniciativa mediambiental

Els taps que ja es formen a les hores punta són una contradicció directa. | Raúl Valero.

| Palma |

És agost i Palma està plena d'obres. Les més visibles són les que s'estan realitzan actualment a les Avingudes i que han de culminar amb un carril bici que les envolti. Sota unes temperatures xafogoses, que ahir arribaren als 34 graus, els obrers treballen des de fa dos dies en tres punts repartits per les Avingudes. Tot i els nombrosos avantatges que comporta un carril bici que creuï els carrers grans de la ciutat, aquestes obres provoquen de vegades uns embossos molt molests, tan per als conductors com per al medi ambient. I és que les intervencions consisteixen a avançar dos metres totes aquelles parades d'autobús que s'interposin al futur carril bici, perquè pugui passar. Això té una repercussió directa sobre la mobilitat i la fluïdesa dels cotxes, ja que l'amplada de la carretera es veu reduïda en un carril.

A les hores punta, tot això comporta uns taps de circulació a les Avingudes que emprenyen tant els que menen els cotxes com els vianants. Si tenim en compte que ara és agost i que part dels palmesans són de vacances, quan el septembre comenci el curs regular, els embossos poden ser molt majors i molt més molestos. Els tres punts d'obres són un a l'avinguda d'Alemanya, en el tram comprès entre el carrer de Pere Dezcallar i Net i el de Jeroni Antich; un altre a la plaça Espanya, a la vorera oposada al parc de les Estacions; i el tercer a l'avinguda Alexandre Rosselló, entre el carrer de Bisbe Perelló i el de Josep Tous i Ferrer. El darrer punt és el més discret dels tres, però els dos primers ocupen més de 50 metres de les Avingudes i, tot i que no forcen un desviament del trànsit, sí el dificulten.

Els obrers preguntats preveuen que tant el punt d'avinguda d'Alemanya com el d'Alexandre Rosselló s'allarguin com a mínim una setmana més, però el de plaça Espanya sembla que podria perllongar-se fins a dues setmanes, depenent de com avancin les feines. Com ha confirmat un treballador, "parlar de dates és molt relatiu".
Veronica Moriana, empleada de l'empresa de treball temporal Randstad, just davant les obres d'avinguda Alemanya, es queixava del "molt mal de cap" que comporta el soroll de les obres, però almanco agraïa que la parada d'autobús quedàs ben senyalitzada. També a la botiga de roba Blanco, davant les obres d'Alexandre Rosselló, una dependenta constatava les molèsties, tant el soroll com la pols que entra a l'establiment. Les treballadores d'Stradivarius, una instal·lació amb el mateix gènere, tenien les mateixes queixes. Amb tot, relacionaven la davallada de clients més amb la crisi econòmica i la fluixor d'agost que no pas amb les obres, el renou i la pols que generen.

Es modifica el traçat de les línies de plaça Espanya

El punt d'obres de plaça Espanya, a part de complicar-ne la circulació a les hores punta, també ha generat confusió entre els usuaris de l'autobús. La plaça és una referència per al transport públic i moltes de les línies hi tenen almanco una parada. Les obres, però, impedeixen als autobusos poder-se aturar on solen fer-ho per costum i totes les línies han hagut de ser redireccionades a una altra aturada propera. Així, nombrosos turistes o simples palmesans que encara no coneixen les noves intentaven comprendre ahir els cartells indicatius. Quan no se'n sortien, ho preguntaven als obrers que, tot i no ser la seva feina, sabien de memoria on podia trobar-se cada línia. Per exemple, la línia 1, que du a l'aeroport, s'ha d'anar a cercar a l'avinguda Joan March. La majoria de busos, però, ara s'han d'anar a trobar a la parada provisional de l'avinguda Alexandre Rosselló a l'altura del bar Niza.

+ VIST