Vuit de cada deu residents a Mallorca, majors de 18 anys, afirma que li agradaria que «hi hagués una major oferta d'oci i comercial» a l'illa, que «complementi el turisme de sol i platja i generi treball durant tot l'any i no només en temporada», segons un estudi encarregat per Intu, la promotora del centre d'oci Port Mayurca a l'empresa de recerca de mercats GfK.
Segons aquest estudi, dos de cada tres residents, el 64,3%, «valoren positivament» el desenvolupament del futur centre i asseguren que «acudirien a aquest nou espai».
Port Mayurca és un «projecte original»
Els enquestats favorables al centre raonen el suport en què «manquen inversions privades» d'aquest tipus que generin ocupació (el 61,5%) i cobreixin «el dèficit d'oferta comercial i d'oci (el 54,8%)». En el mateix sentit, més de la meitat dels enquestats pensa que es tracta «d'un projecte original i nou en comparació» amb la resta d'espais existents a Mallorca.
1.000 entrevistes
El sondeig es va realitzar entre el 28 d'abril i el 13 de maig de 2016 a través de més de 1.000 entrevistes telefòniques, d'aproximadament vuit minuts de durada, a residents (homes i dones al 50%) amb edats compreses entre els 18 i els 69 anys.
Els objectius que assegura Intu
Intu afirma que els principals objectius del projecte són «desestacionalitzar el turisme local gràcies un model de negoci equilibrat i sostenible que dinamitzi l'economia insular» i crear ocupació, en tant que preveuen «la contractació de més de 2.000 persones en la fase d'execució i de 3.000 en la d'explotació».