Segueix-nos F Y T R

Rene Kollo: «El que més m'ha marcat han estat els directors amb qui he treballat»

El tenor actua demà en el concert en favor de Projecte Home

BEATRICE KOLLO.Palma.
Tenor de reconegut prestigi, Rene Kollo és un dels intèrprets que, al costat d'altres importants veus com Peter Dvorsky (tenor), Regina Schörg (soprà) i Marcela Cerno (soprà), participa demà, a les 22.00 hores, a la Nit d'estrelles que l'Associació Austríaca d'Amics de Mallorca organitza al Castell de Bellver en benefici de Projecte Home.

-¿Quines són les prioritats que mesurau pel concert de dijous?
-Tractar d'estar en una bona condició en general i mesurar l'acústica. Hi ha intèrprets que són més o menys sensibles en aquesta. En el meu cas, sóc molt sensible i necessit escoltar la meva veu per poder controlar-la millor.

-Quin mètode utilitzau per convertir-vos en el personatge?
-Com el personatge que interpret està integrat en una obra molt més àmplia, estudiar-lo m'exigeix i em permet fer-me una idea general d'aquesta. Així puc ocupar el lloc que em correspongui i imprimir al personatge el caràcter que li vull donar.

-Quina és la producció o el personatge que heu interpretat que més us ha impactat?
-El que més m'ha marcat no són les obres o els personatges, sinò els treballs efectuats amb els escenògrafs i directors d'orquestra com Von Karajan, Bernstein o Georg Solti.

-Teniu un paper predilecte?
-Hi ha tants que m'agraden que no podria elegir-ne només un.

-Malgrat la vostra dilatada trajectòria, existeix algun paper que us hagués agradat interpretar?
-Hi ha una, que, a més, entrava dins del registre de la meva veu. Són «Els contes de Hoffmann» però, malhauradament, mai vaig tenir l'oportunitat d'interpretar-los. -Boris Beker va dir en una ocasió que Wimbledon era el seu saló. En teniu vós, un escenari predilecte?
-Els meus Wimbledon han estat el festival de Bayreuth i el Deutsche Opera de Berlín.

-Quan vareu sentir l'amor per la música?
-L'amor per la música va néixer amb jo. Després d'una primera fase a la que vaig estudiar per ser actor, la música se m'oferí.

-Quina relació teniu amb els compositors contemporanis?
-Tinc poca cosa o res a dir d'ells. Ningú als darrers 40 anys ha composat obres per un tenor. -Els escenògrafs tendeixen a actualitzar obres d'època...
-Sóc partidari a les modificacions, encara que hi ha matisos. Per exemple, en el cas de Tristan i Isolde, Wagner situa l'obra en un context i una època molt determinats, amb valors diferents als d'avui. Dur aquesta obra a una època de 'jins' seria un error. -Tanaka va dir que la música lluny de ser un luxe és una necessitat. Què en pensau d'aquesta declaració?
-Nietsche va dir que una vida sense música és una vida fallada.

-Teniu altre projecte vinculat a Mallorca?
-El pròxim novembre impartiré al Palau March una 'Meisterklasse' per alumnes europeus d'alt nivell.

+ Vist