La normativa europea estableix que si es cancel·la un vol a causa de la pandèmia, les companyies aèries han de reemborsar l'import en un termini de 7 dies.
Si el bitllet s'ha adquirit dins d'un paquet vacacional, viatge combinat, és l'agència com a intermediària a qui s'ha de reclamar i la que ha de fer-se càrrec de la devolució per tots els conceptes, ja que és a qui s'ha pagat.
No obstant això, si només s'ha adquirit el bitllet a través de l'agència i no directament de la companyia aèria, la reclamació ha d'efectuar-se a aquesta última. El que ocorre és que el reemborsament d'aquest bitllet es farà a l'agència en lloc de directament al passatger afectat.
A més, en el cas que l'aerolínia indiqui al passatger que ja ha procedit a l'abonament del bitllet a la plataforma a través de la qual s'ha adquirit, és aconsellable que es demani el justificant del pagament, per a poder requerir a l'intermediari els doblers, o acudir als jutjats en cas negatiu.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)