Segueix-nos F Y T R

El tren de Llevant, un compromís per a properes legislatures

| Palma |

“Donam aquesta legislatura per perduda i apostam per la propera per enllestir el projecte del tren de Llevant”. Amb aquestes paraules explicà Pere Cortada, portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, l'acord que se signaren ahir a Can Alcover el PSIB, MÉS, Esquerra Unida i la Unió de Partits Independents de les Illes.

Totes les formacions polítiques esmentades es varen comprometre a finalitzar les obres del projecte del tren Manacor- Cala Rajada, segons estableix el Pla Director Sectorial de Transports.

“S'està cedint a interessos particulars i poc es pot fer ara més enllà de confiar en un canvi de govern”, continuà Cortada, qui criticà que a l'estat s'estiguin gastant a hores d'ara 13.000 milions d'euros en inversions ferroviàries mentre que a Mallorca l'aposta va en direcció contraria, cap als cotxes.

“El PSIB està en contra de la decisió unilateral del Govern d'aturar el tren de Llevant, i al proper programa electoral proposarà la seva continuació”, digué per la seva part la socialista Francina Armengol.

“És una reivindicació de la comarca i del món ecologista, que ofereix una millora sostenible de la mobilitat dels ciutadans”, digué per la seva part Antoni Verger, de MÉS. “En temps de crisi s'han de donar alternatives”, afegí. “El corredor que vol fer el Partit Popular no serà verd, sinó de la mort del tren”, sentencià Manel Carmona, d'Esquerra Unida.

Quant als arguments del Partit Popular sobre que el tren de Llevant seria deficitari, Cortada assenyalà que “no han mostrat els números” que corroboren aquesta afirmació.

“El bus de Cala Rajada a Palma costa 11 euros, i aquest preu és absolutament dissuassius. A més, el darrer bus surt a les 17 hores, i això no dóna opcions als ciutadans”, afegí.

+ VIST