Segueix-nos F Y T R

Govern i Cort es plantegen que el tramvia passi pel Polígon de Llevant

Mobilitat és partidària de dur-lo per l'avinguda de Mèxic i fer-lo entrar al Molinar pel nord creuant l'autopista. L'Ajuntament prefereix el traçat actual: pel palau de congressos i per primera línia

| Palma |

El Govern i l'Ajuntament de Palma es plantegen ara fer passar el tramvia per dins del Polígon de Llevant, concretament per l'avinguda de Mèxic fins al Molinar, i no pel carrer de Joan Maragall i per primera línia, com inicialment s'havia previst. El traçat, que encara no està tancat, es preveu que es faci públic a final de mes.

Mentre que Cort seria partidari de mantenir el traçat que s'havia plantejat fins ara -enllaçar les Avingudes amb el carrer de Joan Maragall i creuar l'autovia per seguir per darrere el Portitxol fins a l'accés al Molinar-, la Conselleria de Mobilitat optaria per un traçat alternatiu que evitaria la primera línia de mar durant tot el trajecte del futur tramvia de Palma.

Aquesta opció consistiria a enllaçar les Avingudes amb el carrer de Pérez Galdós i amb l'avinguda de Mèxic creuant el Polígon de Llevant fins a arribar a la connexió entre la via de cintura i l'autopista de Llevant. Just abans d'aquest punt es creuaria l'autopista, previsiblement amb un pont, i s'accediria al Molinar pel carrer de Cuba fins arribar al carrer del Capità Ramonell Boix, per on seguiria el traçat inicialment previst.

Aquesta segona opció, la defensada per Mobilitat, garantiria més passatgers, perquè donaria servei als ciutadans que viuen o fan feina al Polígon de Llevant. L'altra alternativa, la defensada per Cort, donaria millor servei al futur palau de congressos, perquè passaria just per davant.

Ambdues opcions confluirien al carrer de Ramonell Boix i això implicarà que a bona part del vial no hi puguin circular cotxes i només el puguin creuar. Per possibilitar-ho, es preveu construir una ronda de circumval·lació per sobre del Molinar i per sota de l'autopista.

Pel que fa a les Avingudes, es plantegen alternatives. Tot i que l'opció més ben valorada és la que recorre les Avingudes pels dos carrils que toquen al centre històric, també es planteja un traçat alternatiu, malgrat que menys viable, que abandonaria les Avingudes pel carrer dels Foners fins arribar a l'avinguda de Mèxic.

Encara no fa 15 dies, el conseller de Mobilitat, Biel Vicens, anuncià al Parlament que el projecte del traçat del tramvia de la badia de Palma sortirà a exposició pública el darrer trimestre d'enguany i que oferirà diverses alternatives que es debatran amb els partits, entitats i col·lectius afectats per tal d'assolir el màxim acord.

Podria quedar en no-res

Així, i a la vista que encara no està totalment decidit el traçat definitiu, el tramvia no es licitarà mai abans de les eleccions i, com a molt prest, les obres començarien el 2012 i els primers combois no circularien fins al 2015. Això, clar, sempre que els governs que surtin dels comicis de maig mantinguin l'aposta per aquest tren urbà en superfície. I és que fins ara el PPs'ha mostrat crític amb aquest mitjà de transport i ha apostat pel metro, ha demanat reiteradament que s'aturi el projecte i que es consensuï sobretot amb els veïns i, fins i tot, ha arribat a dir que, si ells governen, després d'eleccions no hi haurà tramvia pel Molinar.

El pressupost per a les obres del tramvia és de 380 milions d'euros, 170 dels quals són per al primer tram, el que anirà de les Avingudes a Can Pastilla i l'aeroport. Els altres dos trams, el de l'Arenal i el que ha de tancar les Avingudes, es farien més endavant. En principi, hi ha un compromís del Govern central per finançar-lo. Tindrà 19,1 quilòmetres (10,8 en el primer tram) i es preveu que assumeixi un mínim de 12 milions de passatgers a l'any. El trajecte de les Avingudes a l'aeroport tindrà 21 aturades, freqüències cada 15 minuts i durarà 31 minuts.

+ VIST