Segueix-nos F Y T R

Madrid encara preveu el finançament del tren de Llevant

El Govern balear anuncià dies enrere la seva renúncia definitiva a la conclusió del tram fins a Capdepera

MALLORCA. FERROCARRILES. LA PLATAFORMA DEL TREN DE LLEVANT EXIGE EL CUMPLIMIENTO DEL CONVENIO FERROVIARIO DE LA LINEA MANACOR - ARTA - CALA RAJADA. | M. RAMIS

| Palma |

El Govern de les Illes Balears anuncià setmanes enrere la seva decisió definitiva de no acabar les obres del tren de Llevant. Curiosament, tot i la renúncia del conseller Gabriel Company, el Ministeri de Foment encara preveu el seu finançament.

Així ho ha fet saber recentment el Govern de Mariano Rajoy al diputat valencià Joan Baldoví, qui formulà una pregunta en el Congrés dels Diputats en aquest sentit a instància de MÉS. El Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge (PITVI) de l'Estat pel període 2012-2024 es refereix encara al conveni d'execució del "Tren de Mallorca" per una banda i a un altre per "actuacions del Tren Lleuger Badia de Palma".

El diputat nacionalista del País Valencià, a petició de MÉS, sol·licità a Foment que concretàs a quins convenis al·ludia el PITVI i el Ministeri contestà el passat 27 de maig. Explicà que es referia als convenis firmats el 2008 i en el 2010. El conveni del 2008 contempla una inversió de 443,8 milions d'euros per finançar el tren fins a Cala Rajada i fins Alcúdia, així com la seva electrificació. El conveni rubricat el 2010 és el que preveu la construcció del tramvia de la platja de Palma i contempla una inversió de 35 milions d'euros.

El conseller Gabriel Company ha manifestat en diferents ocasions que l'acord del 2008 era paper mullat i que no tenia cap validesa. La realitat, en tot cas, és que el PITVI encara preveu les inversions.

+ VIST