La Federació de Pares d'Alumnes denuncia a la Defensora del Poble la situació “d'indefensió”

Palma local vuelta asl cole fotos teresa ayugala salle

Una mare deixant el seu infant a l'escola. | Teresa Ayuga

|

La Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes (FAPA) de Mallorca ha presentat aquest divendres davant la Defensora del Poble, Soldedad Becerril, una reclamació per considerar que les famílies es troben en situació d'indefensió per les últimes actuacions de la Conselleria d'Educació del Govern balear.

En un comunicat explica que en concret aquesta iniciativa es deu a l'aprovació dels projectes lingüístics als centres, ja que segons el parer de la FAPA vulneren les competències dels consells escolars i en conseqüència el dret de participació de les famílies i de tota la comunitat educativa.

Per a la FAPA, “el problema va més enllà de la qüestió lingüística i pot marcar un abans i un després”.

Afegeix que “la llei s'ha de complir i l'aprovació del projecte educatiu, en el qual està inclòs el projecte lingüístic, és competència dels consells escolars segons la Llei Orgànica d'Educació (LOE)”.

“Si això es vulnera, a partir d'ara la Conselleria podria actuar impunement sense comptar amb la comunitat educativa”, adverteix.

La FAPA compartirà aquest document amb totes les forces i representants de la comunitat educativa perquè si ho consideren oportú, puguin modificar el seu contingut fent-lo seu per després remetre'l a la Defensora del Poble.

Aquesta acció s'emmarca en el conjunt d'una sèrie d'actuacions que està valorant la FAPA en coordinació amb altres representants de la comunitat educativa.

Entre altres té pendent la presentació d'una reclamació similar a “l'Alta Inspecció Educativa” i la possibilitat d'interposar un recurs contenciós administratiu per vulneració de drets fonamentals i no descarta l'opció d'una querella per prevaricació


Arguments per la reclamació

En el document que han adreçat les famílies a la Defensora del Poble asseguren que mentre ells pateixen casos d'indefensió, el director general d'Innovació, Onofre Ferrer, manifestava obertament en una reunió oficial amb els directors de Primària que “si els nins aprenen spanglish no passa res”. A més, en el document recorden que el mateix president de la nostra comunitat autònoma feia manifestacions buides de rigor acadèmic en què afirmava que “el fracàs escolar disminuirà amb l'aplicació d'aquest decret”, insinuant clarament que l'aprenentatge en la nostra llengua pròpia és la causa del fracàs escolar.

Relacionat
+ VIST