Segueix-nos F Y T R

Les Matemàtiques i les Naturals en anglès enfronten pares i professors

Pancartes a un centre d'Eivissa aquest dilluns. | GERMAN G. LAMA

|

Les assignatures no lingüístiques que s'imparteixen en anglès estan sent motiu de tensió entre pares i professors als centres educatius. Això és el que ha passat a l'IES Port de Pollença on el centre s'ha vist obligat a impartir Ciències Naturals i Matemàtiques en anglès perquè aquests docents i el de Ciències Socials, eren els únics que disposaven del B2.

Tonina Siquier és la professora de Ciències Naturals a l'Institut i una de les encarregades d'impartir a 1r d'ESO aquesta matèria en anglès. El passat 9 d'octubre la direcció confirmà a Siquier que ella hauria de fer la seva assignatura en llengua estrangera, tot i que els llibres estan en català i la biòloga començà a impartir la primera unitat de l'assignatura ja en anglès a partir del 14 d'octubre.

Durant tres setmanes, tal com explica Siquier, “tres nins diferents han sortit de classe plorant, s'han viscut situacions d'angoixa i desesperança”. I és que per la professora, aquests dies també li han servit per constar que “les dificultats per aprendre en anglès són clares i es perd contingut amb el canvi de llengua i això obliga a fer una lliçó amb més sessions del que és habitual”.

Plors i ansietat
Dijous passat i després d'acabar la primera lliçó de Ciències Naturals, Siquier posà un examen en anglès a la classe de 1rC de la que ella també n'és la tutora. Un dels infants, que ja havien presentat símptomes d'angoixa a l'impartir-se la classe en anglès, es posà a plorar als tres minuts de rebre l'examen. El nin, incapaç de continuar demanà per marxar a casa. Un cop arribà la mare, Siquier es dirigí a la progenitora per demanar-li en què la podia ajudar.

Tal com relata Siquier, “la mare m'explicà que havia anat a l'Oficina del Defensor del Menor a denunciar que s'estaven fent les classes de Naturals i Matemàtiques en anglès i que també havia parlat amb Inspecció educativa”. La mare explicà a Siquier, sempre segons la versió de la professora, que “a la Conselleria li havien dit que ja sabien de qui parlaven (en referència a Siquier) i que no els estranyava que fessin el que estaven fent. Que utilitzen els nins com a arma política contra la Conselleria”.

Després d'escoltar com la mare li donà la culpa del que li estava passant al seu fill, Siquier va ser incapaç de continuar fent classe i actualment està de baixa per angoixa i ansietat. La professora assegura que “entenc la preocupació de la mare i a mi em preocupa molt que un alumne meu surti de classe plorant, però s'està equivocant i no té clar qui és el responsable, jo només aplico el Decret de llengües”.

+ VIST