La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Mallorca (FAPA) ha aprofitat la represa de l'activitat als centres educatius per reiterar la seva preocupació per la manca de voluntat de la Conselleria d'Educació en què aquest sigui un curs normal.
La perspectiva del curs que comença per a FAPA és de treball, en el camí de propiciar l'evolució cap a un model educatiu clar i estable “no subjecte al caprici dels governants de torn”. Per a fer-ho, les famílies representades en la Federació destaquen que volen ser una “eina útil”, un “referent” de participació activa en l’educació dels fills, basat en la confiança en els docents i els distints agents de la comunitat educativa. “Amb ells, volem construir un Pacte social per l’educació, un model educatiu de consens”, asseguren.
Al davant d'això, hi ha els vells problemes ja coneguts: falta de diàleg, ràtios elevades, tancament de línies i desaparició de recursos, i un Govern “insensible” a aquestes preocupacions, i a d'altres més novedoses, com els centres que s'estrenen amb barracons, o els dubtes a la plantilla d'inspectors.
En aquest sentit, FAPA creu que l'opinió pública atorga de moment la seva confiança a la comunitat educativa, mentre que al seu torn, Educació arrossega amb ells cap al “descrèdit” a institucions essencials, com l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu (IAQSE), pel que fa al cas dels resultats de la implantació del TIL.
Segons això, l'actitud de l'Executiu no varia amb el nou curs, amb “un model impositiu, gens dialogant i sense escrúpols en l’aplicació de la seva voluntat”.