Segueix-nos F Y T R

L'Europfilm presentà ahir quatre curtmetratges de l'escola Sa Nau

La secció documental mostrà Dueños de nada, de Sebastián Talavera

| Palma |


La tercera jornada del VII Festival de Cinema de Mallorca Europfilm arribà, avalada per l'èxit de públic, al Fòrum Audiovisual que aplegà a la mateixa taula representants de les televisions locals i autonòmiques per parlar d'inquietuds i intencions respecte de la nova IB3 i, sobretot, del paper que ha de desenvolupar.

Ahir es presentaren Humano, anima i Rotos, de Javier Helios; Un día especia, de Miguel Vilaplana; i Quidam, de Rafel Oliver. Aquests quatre curtmetratges han sorgit de l'escola de cinematografia Sa Nau, com a part dels projectes d'estudis dels futurs directors.

Així mateix, el jove director alemany Veit Helmer presentà la seva pel·lícula Gate to heaven, una tragicomèdia d'amor i immigració entre les terminals i els avions de l'aeroport de Frankfurt. Helmer explicà que per a aquest projecte ha tingut la col·laboració del guionista Gordan Mihic, que sol treballar amb d'Emir Kusturica, i un repartiment internacional provinent de 10 països.

«El film conta la història d'una al·lota de la neteja aeroportuària que somia a convertir-se en hostessa de vol i coneix Alexsej, un immigrant rus que fa les feines que ningú no vol fer a l'aeroport. La trobada els du a enamorar-se l'un de l'altre», explicà Helmer.

Per altra banda, es projectà en la secció documentaDueños de nada, un projecte amateur seleccionat pel canal temàtic Documanía i definit pel seu representant, Emilio González, com la història real d'una nina de cinc anys amb miopia severa, que viu en un poblat de cabanes, i que tan sols es pot posar ulleres per anar a classe». I destacà la gran quantitat de guardons aconseguits pel documental, una dotzena a l'Estat i sis a l'estranger. «Dueños de nada ha guanyat dos dels tres premis internacionals més importants», va indicar el professional.

Avui a les 12.30 hores, a l'auditòrium d'Es Baluard, Félix Huete de la firma Olympus explicarà la tècnica emprada per a les filmacions des del punt de vista de la càmera. «No parlaré de productes, sinó de la fotografia digital en el cinema com a camp de treball», assenyalà. «Som partidari de la mescla del format digital i del negatiu. L'avantatge de les noves càmeres és que et donen més marge i són més pràctiques. Allò més important són encara les òptiques emprades», conclogué Huete.

+ VIST