El pilot Michael Schumacher (Ferrari) aconseguí en el Gran Premi d'Hongria, 13a prova puntuable del Mundial, guanyar la cursa, adjudicar-se el seu quart Mundial, donar a l'escuderia del Cavallino Rampante un nou títol i igualar el rècord de victòries en grans premis que ostentava el mític Alain Prost amb 51. L'alemany, que sols necessitava quatre punts per adjudicar-se el títol, dominà des del principi i fins al final aquest Gran Premi sense donar cap opció al seu company Rubens Barrichello (Ferrari), que fou segon per davant de David Coulthard (McLaren Mercedes). Tots els pilots sabien que la sortida marcaria la correguda perquè Hungaroring és un circuit lent i estret en el qual és molt difícil fer avançaments.
Amb el semàfor en verd, Rubens Barrichello (Ferrari) guanyà la partida des de la segona línia de sortida a David Coulthard (McLaren Mercedes) i es col·locà segon per darrere del seu company Michael Schumacher. Eddie Irvine (Jaguar) quedà fora de la cursa des de bon començament per una mala maniobra i Pedro de la Rosa (Jaguar) quedà així com a únic representant de l'escuderia. Ja des de la cinquena volta els tres primers classificats "Michael Schumacher, Barrichello i Coulthard" anaren augmentant el seu avantatge respecte del grup de perseguidors, liderats per Ralf Schumacher (BMW Williams). El Kàiser es mostrà intractable marcant reiterades voltes ràpides i no donant cap opció als seus rivals.
Barrichello va fer després de la sortida una gran feina de guardaespatles de Schumacher retenint Coulthard, segon del Mundial. El brasiler cercava que el seu company s'adjudicàs el títol mundial i també que Ferrari s'alçàs amb el de constructors. Per darrere, Jarno Trulli (Jordan Honda), quart, va fer el mateix i taponà Mika Hakkinen (McLaren Mercedes) i Juan Pablo Montoya (BMW Williams), entre altres. La primera aturada a boxes fou clau, ja que Coulthard l'aprofità per guanyar un lloc en detriment de Barrichello. L'escocès va cometre una clara errada a la sortida en perdre la segona plaça, però l'estratègia li sortí bé i es llançà a la captura de Michael Schumacher.
La segona aturada a boxes de Barrichello i Michael Schumacher es produí a la volta 51. A la següent, Coulthard es va veure obligat a entrar també a fer benzina, de manera que perdé un temps preciós per culpa de la bomba de combustible. D'aquesta manera, el brasiler de Ferrari recuperà la segona plaça. La cursa acabà amb el Kàiser entrant en primera posició, per davant de Barrichello i de Coulthard. Quant als espanyols, el millor fou Pedro de la Rosa (Jaguar), que conclogué en 10a posició, mentre que Fernando Alonso (Minardi) no finalitzà la correguda després d'una mala maniobra a la volta 38 que el va fer sortir de la pista.