El fet que experts jurídics analitzin la documentació del metro de Palma a petició del Govern balear per comprovar-ne les presumptes irregularitats i una possible entrega dels expedients a la Fiscalia constitueix una clara prova que l’Executiu, i en concret la Conselleria de Mobilitat, veu fets com a mínim estranys en la construcció d’aquesta infraestrucutra.
L’estació Intermodal i una sola línia de suburbà de només set quilòmetres han costat més de 314 milions d’euros, tot i que el pressupost inicial era d’uns 235. A això s’ha d’afegir que amb les pluges de l’any passat el metro s’inundà i omplí de vergonya l’autogovern. Ha fet falta una nova i caríssima inversió per tal de fer possible que el servei es pogués reprendre. L’autonomia pagarà el deute de la infraestructura durant lustres.
Cal insistir que es tracta d’una sola línia i que han estat tan enormes les despeses i els ensurts que és molt probable que tots els desastres que envolten aquesta línia impedeixin que les institucions s’atreveixin a fer-ne una altra durant dècades.