Segueix-nos F Y T R

L'hiperactiu petit comerç xinès

La clau de l'èxit és la família i la dedicació plena al negoci. Poden competir en tot, menys en qualitat i en atenció al client

| Palma |

Yin Kang Zhan, el president de l'Associació de comerciants xinesos de les Illes, explica avui a dBalears que els seus conciutadans vénen a Mallorca a fer-hi feina, no a aprendre idiomes, i que volen treballar per poder menjar. Si ho aconsegueixen, ja es donen per satisfets. Diu també que la clau del seu negocis és la família, que es dedica per complet a la supervivència dels establiments tipus basar, que de cada vegada s'estenen més per Palma i per la Part Forana. En total, són 500 petits começos, 200 a Ciutat.

El cert és que en aquests moments de dificultats econòmiques els negocis dels xinesos van a l'alça. Ofereixen tota casta de mercaderies a uns preus hipercompetitius. Els marges de benefici són petits, però els compensen amb l'esforç d'obrir gairebé tothora. Aquest model és radicalment contrari al de les botigues tradicionals, sacsejat per la caiguda de la demanda, la competència de les grans superfícies i uns costs laborals i d'explotació molt elevats. Només la qualitat del producte i de l'atenció al client priven els xinesos de fer-se els amos del petit comerç illenc.

+ VIST