Segons les dades de la pròpia Conselleria d'Educació del Govern, gairebé la meitat de l’alumnat que fa 6è de primària no sap expressar-se en català.
Segons les dades publicades per la mateixa Conselleria just abans de la pandèmia:
- El 44,9% de l’alumnat té una competència satisfactòria en castellà i el 31,4% la té en català.
- El percentatge d’alumnes que té una competència acceptable és d’un 29,7% en el cas del castellà i un 23,3% en el cas del català.
- Un 74,6% de l’alumnat -gairebé un terç- té una competència «positiva» en castellà. En el cas del català, la competència positiva queda en un 54,7 de l’alumnat de 6è de primària.
- I si comparam l'alumnat que té una competència baixa (16,3%) i molt baixa (9,0%) en castellà amb la competència baixa (23,4%) i molt baixa (21,9%) en català, observam que un 45,3% de l’alumnat no té una competència «positiva» en llengua catalana.
Vistes aquestes dades, quin sentit té la proposta del PSIB de rebaixar les hores d'ensenyament en català i augmentar les hores d'ensenyament en castellà?