Segueix-nos F Y T R

Comença el debat perquè les grans empreses garanteixin l'atenció al client en català

| |

El Congrés espanyol comença a debatre aquest dimarts la reforma legal que Junts ha pactat amb el Govern espanyol per a garantir que les empreses de més de 250 treballadors, amb més de 50 milions de facturació o que prestin serveis d'interès general garanteixin l'atenció al client en totes les llengües oficials de l'Estat, independentment d'on estiguin ubicades.

En concret, aquest dimarts, 23 de setembre, s'ha convocat la ponència encarregada d'analitzar aquesta norma, que està formada pels diferents grups parlamentaris i es reunirà a porta tancada per a organitzar les esmenes registrades i començar a incloure'n algunes al text.

La ponència de la Comissió de Drets Socials es reunirà tot just una setmana després que es desconvocàs una primera reunió i que Junts anunciàs la mesura que ha provocat la indignació de PP i Vox.

Com quedarà la norma?

Després de l'anunci de Junts, el ministre de Consum, Pablo Bustinduy, va assenyalar que aquesta mesura continua en negociacions i que la intenció del Govern espanyol és que les companyies garanteixin l'atenció de reclamacions en català, gallec o basc allà on aquestes llengües tenen reconeguda l'oficialitat, encara que l'empresa ofereixi els seus serveis al conjunt de l'Estat. El ministre de Sumar ha postil·lat que la mesura afectarà només grans empreses i no petits comerços.

Així doncs, la ponència es reunirà per a començar a estudiar les 234 esmenes registrades i no descarta que calgui convocar una altra sessió d'aquest òrgan abans d'elevar el projecte a la Comissió de Consum i Drets Socials.

Entre aquestes esmenes n'hi ha diverses de Junts sobre aquest assumpte i una en concret modifica l'exposició de motius per a deixar clar que les empreses hauran de contestar les consultes, queixes, reclamacions i incidències «en la mateixa llengua en què es varen fer aquestes».

El partit de Carles Puigdemont sosté que aquesta mesura afectarà, entre d'altres, empreses elèctriques, de subministrament de gas i aigua, telefòniques, aeronàutiques, ferroviàries, autobusos, serveis postals, plataformes audiovisuals, serveis financers o asseguradores.

Les esmenes del partit també estableixen la formació obligatòria del català per a les persones que es dediquin al servei d'atenció al client a les empreses exposades i ja no serà obligatori respondre «com a mínim» en castellà, sinó que es farà mitjançant la llengua amb què el client s'ha adreçat a l'empresa. Les comunicacions escrites entre l'empresa i el client també s'hauran d'adaptar a la llengua requerida pel darrer.

+ Vist