Segueix-nos F Y T R

Acusen la DGT d'«afavorir un frau massiu» en la venda de balises d'emergència V-16

Foto: Eduardo Parra - Europa Press

| |

Facua-Consumidors en Acció ha acusat aquest dimarts la Direcció General de Trànsit (DGT) d'«afavorir un frau massiu» en la venda de balises d'emergència V-16 no homologades per part d'algunes empreses i ha exigit la posada en marxa d'un «protocol d'alerta pública informant de les irregularitats».

«No val simplement dir 'informa't a la web de la DGT de quines són les balises que valen a partir del gener'. La DGT ha d'actuar davant l'ús del seu logotip de manera il·lícita», ha asseverat el secretari general de Facua, Rubén Sánchez, en una roda de premsa a la seva seu.

Segons ha explicat Sánchez, Facua ha detectat «irregularitats» en la venda d'aquestes balises que s'anuncien com a homologades per la DGT i utilitzen el seu logotip, sense aclarir que no serveixen a partir del 1r de gener. «Cap consumidor no compra una balisa d'aquest tipus si sap que no serà útil», ha declarat.

Rubén Sánchez ha posat de manifest la «gravíssima passivitat» de Trànsit que «no ha fet absolutament res per a frenar aquest frau als consumidors». El portaveu ha afirmat que «sorprèn en gran manera que la DGT no hagi desenvolupat una comunicació a tots els conductors». «Una comunicació que ens arribi a casa nostra en què ens aclareixi quina és l'obligació que entra en vigor el 1r de gener», ha assenyalat.

Demanat sobre si un conductor podria reclamar en cas que les autoritats el parin o multin a partir del 1r de gener per fer ús d'una balisa no homologada, Sánchez ha aclarit que «aquest és el gran problema» ja que, «en principi, el consumidor ha de conèixer la norma». Tot i això, en haver estat víctima d'un acte d'engany, «potser podria demanar responsabilitats a l'empresa que li ha venut la balisa».

+ Vist