La Comissió Europea fa marxa enrere en el seu veto a la venda de vehicles contaminants el 2035. Ha proposat rectificar el veto a la venda de cotxes nous que emetin CO2 fixat per a aquest any i ha plantejat que s'introdueixin flexibilitats en els objectius d'emissions, de manera que fins a un 10% del volum de CO2 total de les noves flotes de cada fabricant en 2035 pugui compensar-se mitjançant reduccions prèvias en la cadena de valor.
Segons l'Executiu comunitari, aquest pas enrere no obstaculitza l'horitzó de la neutralitat climàtica del 2050.
Per a accedir a aquest marge de flexibilitat, els fabricants hauran de guanyar «crèdits» que obtendran mitjançant l'ús d'acer baix en carboni produït a Europa i l'ús de biocombustibles i combustibles sintètics (efuels). Brussel·les també avala que els híbrids endollables i els elèctrics amb motor de combustió com a generador es puguin continuar comercialitzant a partir del 2035.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)