El PP continua desmantellant algunes de les infraestructures estrella de l'anterior Ajuntament progressista. Ahir oficialitzà una decisió que havia anunciat repetidament: treure el carril bici que circula al llarg de les Avingudes de Palma. Gabriel Vallejo, regidor de Mobilitat, anuncià que la feina de despintar el carril començarà aquest dijous. Així mateix, presentà el traçat que substituirà a partir d'ara al carril bici de les Avingudes. Es tracta d'una ruta que circula per carrers interiors de les Avingudes i més o manco en paral·lel a aquesta artèria.
La despesa del desmuntatge del carril bici i la construcció de la nova ruta és de 196.000 euros. Concretament, l'eliminació del tram de les Avingudes té un cost de 107.800 euros (55%), mentre que el 45% restant és la despesa de crear el nou traçat.
Aquestes xifres provocaren la crítica dels dirigents de l'oposició. José Hila (PSIB) demanà que es gastin els 196.000 euros a continuar el pla de contractació d'aturats de llarga durada, que el PP de Cort acaba de congelar. "Es podia pagar el salari d'un mes dels 346 contractes". Per part seva, Antoni Verger, portaveu de PSM-IV-ExM, denuncià que el nou traçat "és perillós per a la seguretat del ciclista, una mala alternativa i una tudadissa de doblers".
Ciclocarrer
La principal novetat del carril bici és la creació de 'ciclocarrers'. Es tracta de tres trams d'aquest carril bici en els quals bicicletes i cotxes compartiran l'espai. O sigui, que a causa de l'estretor de la via, el carril bici serà pintat damunt de la carretera i, per tant, bicicletes i cotxes hauran de conviure pacíficament. El traçat alternatiu de carril bici tindrà un total de 2.027 metres lineals, 476 més que els 1.551 actuals que transcorren per les Avingudes.
El Partit Popular s'esforçà ahir a 'vendre' que la decisió d'eliminar el carril bici no és una acció contrària a la bicicleta. Gabriel Vallejo, regidor del ram, assegurà que "els diferents governs municipals del Partit Popular anteriors al present han donat sempre suport a la bici, tant en la creació del primer carril bici de Ciutat com en la creació del primer servei de bicicleta pública i la incorporació de la bicicleta al servei de la Policia Local de Palma".
I justificà amb dades la decisió. Segons Vallejo, per les Avingudes hi passen cada dia fins a 18.000 vehicles en direcció a la mar, mentre que el carril bici només assoleix una mitjana d'uns 800 desplaçaments diaris sumant les dues direccions". El regidor tornà a insistir, a més, que "aquest Ajuntament no desfarà pel simple fet de desfer l'herència rebuda de l'anterior equip de govern municipal". No és un ànim revengista, sostingué Vallejo, sinó que el cas del carril bici de les Avingudes "respon a la nostra voluntat de complir amb el compromís de resoldre la situació de col·lapse i descontentament generalitzat en què havia derivat".
Vallejo, de fet, assegurà que l'execució de l'obra "no gaudí del consens de la ciutadania, perquè Calvo no va consultar ningú".
Quan se li demanà si ell s'havia reunit amb alguna entitat que defensi la bicicleta, com ara Massa Crítica, reconegué que no ho havia fet.