La Puta Opepé presentà ahir a Palma «Los Cuñaos del Fonk: Chanelance», amb què el grup mallorquí s'allunya del ragga i del dancehall en favor del hip hop.
Es tracta d'un disc de tretze talls que s'obre amb una introducció que rememora aquelles pel·lícules de José Frade i que són autèntics objectes de culte en el cel·luloide patri de la paròdia celtibèrica.
En aquest nou treball res no és gratuït i els que es pensen que dins del hip hop no hi ha lloc per a l'humor, canviaran d'opinió en escoltar-lo. Sent un disc conceptual i de lletres denses, la quotidianitat centra el seu contingut. Una quotidianitat no exempta de contingut social i reivindicacions, en ocasions amb to àcid, però que sempre parla de coses properes i comprensibles, moltes d'elles divertides.
Aquesta concepció, si més no innovadora dins del hip hop,
s'esdevé pel fet que es consideren «no un grup feliç, però sí amb
bon humor».
De fet, ha estat aquesta bona motivació la que amb perseverància
els ha duit a ser l'únic grup mallorquí que dins del hip hop té
treballs enregistrats. Fet, aquest, del qual bravegen encara que el
seu públic principal sigui a la Península, on ja l'han presentat a
diverses ciutats. Pel que fa a Palma, el seu primer concert amb els
nous temes encara està pendent de diverses negociacions.
El seu darrer maxi, Batalla de cazalla, ja avançava les línies mestres d'aquest nou treball, que ha sortit al mercat fa gairebé un mes i mig, i en el qual cada un dels integrants aporta la seva particular dosi d'improvisació.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)