La psicòloga Isabella di Carlo, que destaca per ser la
introductora de les Essències Florals a Mallorca i l'editora
responsable de la web Davida del doctor Jorge Carvajal, presentarà
a partir de les 20.30 hores del proper divendres al col·legi Madre
Alberta el seu primer llibre de psicologia, Valores que
curan.-Per què elegiu valors com l'amor, la pau, la justícia, la
veritat, la gratitud, entre d'altres, com el centre de la
proposta?
-La vida sempre està canalitzada per valors. Quan els valors són
els del tenir, la vida va en direcció al materialisme i es genera
sofriment. La nostra cultura n'és un exemple. Els valors basats en
el tenir tenen la seva arrel en l'afecció, l'afecció du a la
cobdícia, la cobdícia du a la injustícia i la injustícia du a la
violència. Segles de la mateixa roda, segles de guerres, opressió i
pobresa, són la demostració més que suficient que el camí és un
altre. El camí és el dels valors del ser. Aquests són la real
essència de totes les religions, representen una ètica universal a
la qual tot ésser noble tendeix de forma espontània. Si naixem de
la psicologia que tendeix el pont entre els nostres assumptes
quotidians i els assumptes majors resoldrem aquest problema i amb
això transformarem la vida en tots els plans.
-És la proposta dels valors del ser una proposta
espiritual?
-Espiritual sí, religiosa no. Una psicologia espiritual és aquella
que convida a despertar a la responsabilitat i la inofensivitat.
Qui és responsable no és dependent, ni victimista, no es dedica a
criticar ni a queixar-se. No és deshonest, impulsiu, ni insensible.
Qui és inofensiu no fa mal ni per acció ni per omissió. Si
aconseguim dissoldre els conflictes emocionals que ens allunyen de
la responsabilitat i la inofensivitat sanam la vida, les relacions
i en conseqüència la nostra cultura. Res resulta més important que
resoldre els nostres bloquejos, sanar les ferides del passat i
emergir de l'orfenesa. Quan deixam de viure com a orfes naixem en
la posició d'aprenents. Comprenen que les pèrdues, els fracassos,
foren el millor que ens pogué passar, perquè perdre els suports de
fora és la condició indispensable per néixer a la construcció d'un
paradís intern, fet de valors.
-Observant la gravetat de conflictes de la vida pot semblar
utòpic parlar de llibertat. Per què ho planteja com a meta?
-Si ni tan sols tenim el somni d'arribar a ser lliures, com ens
podrem alliberar? La llibertat no pot ser només la meta, ha de ser
el que ocorri en el següent pas. Ens alliberam amb conquestes
graduals. Si la nostra psicologia redueix les preguntes essencials
de la vida a prendre un antidepressiu, com trobarem respostes? Si
no sabem llegir els nostres conflictes, com aprendrem? La meta és
créixer fins a fer de la veritat i l'amor una realitat, no és només
una cosa realista sinó que és l'honra a la veritat de la vida.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)