El 60 % dels petits comerciants de Mallorca empitjoren les vendes en temporada turística

|

«Panorama complicat el que es dibuixa per al petit comerç en plena temporada alta», així ha valorat la situació Pimeco després d'elaborar el darrer baròmetre en el qual es posa de manifest que el 60 % dels comerciants han empitjorat les seves vendes al juliol respecte al mateix mes de fa un any. Aquest baròmetre mensual mesura l'activitat comercial dels comerços unilocalitzats destinats a la venda de confecció, calçat i complements de vestir a Mallorca.
 
A aquestes dades cal afegir que un altre 30 % simplement ha igualat les seves vendes tot i que la situació econòmica general i el mercat laboral ha millorat de forma ostensible en els darrers mesos. I la situació és encara més complicada a la part forana on la xifra de comerços que presenten resultats negatius arriba al 64 % per un 56 % a Palma.
 
Respecte al mes de juny passat, els comerciants de Mallorca opinen que durant el mes de juliol les vendes s'han comportat una poc millor. Així, un 42 % dels enquestats consideren que les vendes han estat millor i el 38 % consideren que han estat igual que al mes anterior. El 20 % dels comerciants consideren que han estat pitjor.
 
La valoració global de l'activitat comercial (venda realitzada / afluència de clients) del mes de juliol en el conjunt de Mallorca és d'un 6,2 i experimenta un escàs increment d'una dècima respecte al juny. Això si, se situa 5 dècimes per sobre de la mitjana dels darrers 12 mesos (5,7) però alhora 4 dècimes per sota de l'índex fa un any.

Expectatives

El president de Pimeco, Bernat Coll, ha assenyalat: «És evident que les expectatives que el petit comerç tenia posades en aquestes rebaixes i en la present temporada turística no s'estan complint. La situació és preocupant fins a les zones turístiques però també als pobles de la part forana i reflecteix la necessitat de realitzar algun tipus de actuació per promocionar el petit comerç i els seus valors».

En aquest sentit Coll opina que ara estam recollint «els fruits de ser permissius amb l'obertura de grans macrocentres comercials que estan perjudicant al petit comerç que és el que dóna vida i cohesió als pobles i ciutats».

+ Vist