Segueix-nos F Y T R

Alerten sobre pràctiques enganyoses en línia durant el Black Friday

|

Aquest divendres, 28 de novembre, arriba la campanya comercial anomenada ‘Black Friday’, una jornada marcada per grans descomptes que inunden mitjans i xarxes socials. La majoria d'aquestes ofertes es concentren en plataformes en línia, fet que converteix aquesta data en un moment especialment sensible per als consumidors.

Pràctiques enganyoses més habituals

Durant el Black Friday, algunes empreses poden recórrer a tècniques poc transparents, com ara apujar els preus abans per simular descomptes, afegir costos ocults al final del procés de compra, utilitzar rellotges de compte enrere irreals o missatges falsos d'escassetat per pressionar el consumidor, o mostrar comparacions enganyoses amb preus que mai no es van aplicar.

Davant l'augment de pràctiques enganyoses i fraus digitals, la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum fa una crida a la prudència i recorda que la millor defensa és la informació.

Comprar amb seguretat és possible si es prenen unes precaucions bàsiques. Abans de confirmar una compra, és fonamental verificar la identitat del venedor, comprovant-ne les dades de contacte i la reputació. Si no es troba informació fiable, s’ha de desconfiar. També es recomana utilitzar mitjans de pagament segurs, com ara targetes de crèdit o sistemes que permetin devolucions, i evitar transferències directes.

Un altre aspecte clau és assegurar-se que la pàgina web és segura: ha de tenir connexió xifrada (https) i segells de confiança. Sobretot, s’ha de desconfiar d'ofertes massa bones per ser certes, perquè probablement no ho siguin. Reviseu sempre el preu original i els costos addicionals, com l'IVA i les despeses d'enviament, i deseu una còpia de la transacció i la factura. Recordeu que es disposa de 14 dies per desistir de la compra sense penalització.

Les garanties no canvien

Consum recorda que les rebaixes no afecten els drets del consumidor: els productes nous tenen tres anys de garantia i els digitals, dos anys. Conserveu sempre el tiquet i consulteu la política de canvis de l'establiment.

Consum responsable i sostenibilitat

A més de seguir aquestes recomanacions, Consum anima a reflexionar sobre l'impacte ambiental i social de les nostres compres. Optar per productes elaborats amb criteris de sostenibilitat, materials reciclables i embalatges responsables contribueix a reduir la petjada ecològica. Així mateix, escollir el comerç local enforteix l'economia de proximitat i dona suport al sector productiu de les illes Balears.

Per a més informació, consulteu:

  • Portal Consum
  • Xarxes socials: @IBConsum
  • Telèfon gratuït: 900 16 60 00
  • Oficines: Palma (971 17 79 79), Maó (971 17 73 33) i Eivissa (971 17 70 67)

+ Vist