L’STEI ha detectat que cada vegada costa més als professors tutors de les pràctiques de Formació Professional(FCT/FEMPO) dels IES, CIFP i CEPA trobar empreses a les quals dur el seu alumnat a fer les pràctiques dels cicles formatius de formació professional. Així, segons ha explicat el sindicat, la nova llei d’FP augmenta el temps de formació en empresa i obliga a fer pràctiques a primer i a segon curs dels cicles mitjà i superior. En el seu moment l’STEI ja anuncià que a les Illes, amb el teixit empresarial de petits i mitjanes empreses, això seria «complicat» i desembocaria «en un conflicte que ara es fa palès».
Segons l’STEI, aquesta problemàtica de manca d’empreses es veu agreujada per la dificultat que tenen els centres educatius públics de signar convenis de pràctiques amb empreses privades. A més, el professorat ha vist reduït el nombre d’hores que tenia per cercar empreses per a les pràctiques de l’alumnat; i així poder completar els estudis de Formació Professional.
L’STEI també sospita que l’increment d’FP privada ha fet que es reduïssin els convenis de pràctiques que fins ara tenien els centres públics de Formació Professional. De fet, hi ha sospites que «s’incompleix» amb el que la llei d’FP regula, que és que les empreses en les quals es fan les FCT/FEMPO «no puguin rebre cap tipus de compensació econòmica».
És a dir, que les empreses privades que es dediquen a fer negoci amb la Formació Professional incompleixen l’apartat 8 de l’article 55 de Llei Orgànica 3/2022 d’Ordenació i Integració de la Formació Professional. Per això, segons el sindicat, els centres públics d’FP «tendran cada cop més dificultat per trobar empreses col·laboradores».
En contra de la privatització
En aquest senit, l’STEI reivindica «més control sobre el negoci de l’FP privada, un augment d’hores per als tutors de FEMPO i el suport de l’Administració educativa per a mantenir la qualitat i el prestigi dels estudis de Formació Professional».
El sindicat alerta «d’una passa més en la privatització del sistema educatiu de les Illes», des de l’etapa 0-3 fins als cicles superiors de la formació professional, i de les dificultats cada cop més grans dels alumnes de la xarxa pública «per a completar el seu itinerari formatiu».
