Segueix-nos F Y T R

Ha mort Giorgio Armani, reconegut dissenyador de moda italià

|

Giorgio Armani, reconegut dissenyador de moda italià, ha mort aquest dijous als 91 anys d'edat a la ciutat italiana de Milà. Així ho anunciava l'empresa Armani Group en un comunicat: «Amb infinita tristor, el Grup Armani anuncia la mort del seu creador, fundador i incansable motor: Girgio Armani.»

Armani vivia en un palau a Milà, des d'on dirigia els seus negocis i controlava el procés de creació de les seves col·leccions de moda.

Armani va néixer en una família burgesa del poble italià de Piacenza, a l'Emília-Romanya, el 1934. Superada la Segona Guerra Mundial, i tot i que el seu pare va perdre la feina al ser acusat de col·laborar amb el règim de Mussolini, va aconseguir una beca per començar a estudiar Medicina a la universitat.

Però aviat va deixar la carrera a mitges per passar-se al que realment li agradava, la moda, i va treballar com a aparadorista i després de venedor a la botiga La Rinascente, a Milà. Anys després, creava la seva pròpia marca.

L'empresa que porta el seu nom, Armani, va ser fundada el 1975 i de seguida va començar a acumular èxits. L'any de llançament de la seva marca va presentar una col·lecció masculina amb americanes sense la seva rigidesa habitual, un fet que va suposar un reconeixement immediat fins al punt que, quatre anys més tard, li van donar el premi Neiman Marcus, els Òscars de la moda.

El dissenyador va ser capaç de marcar l'estètica i la forma de vestir des dels anys 80 i fins a finals del segle XX, amb uns dissenys clàssics, elegants i senzills a la vegada.

La sobrietat i les línies de la vestimenta masculina, traslladades també a la silueta femenina, el van convertir en un dels grans noms de la moda de tots els temps.

Giorgio Armani va desenvolupar també una llarga trajectòria a Hollywood, on va vestir grans estrelles del món del cinema en tota mena d'actes, com la cerimònia dels Òscars, però també en pel·lícules amb personatges tan diversos que van des de superherois fins a gàngsters.

A partir del 1974, l'empresa de Giorgio Armani es va anar expandint per tot el planeta a la vegada que es forjava un nom.

Aviat va signar acords de col·laboració amb grans empreses com L'Oréal, i va obrir botigues a llocs tan emblemàtics com la Madison Avenue de Manhattan el 1984 o la ciutat de París, dos anys després. Més enllà de les 350 botigues, amb el temps la marca ha ampliat el seu univers incorporant nous sectors: Armani Casa, Armani Beauty, Armani Ristorante o Armani Hotels. Tot un monstre empresarial que actualment factura uns 2.300 milions d'euros a l'any.

A més, Armani Group és un dels pocs exemples de dissenyadors d'èxit internacional que han sabut mantenir l'equilibri entre la feina creativa i el lideratge empresarial: mentre que la majoria de marques històriques han estat absorbides per grans conglomeracions internacionals, Armani es va mantenir com a únic propietari de la societat fins al final.

Al comunicat, l'empresa també anuncia que la capella ardent s'instal·larà aquest dissabte i diumenge a Milà, i que, seguint les indicacions d'Armani, l'enterrament es farà en privat.

+ Vist