Segueix-nos F Y T R

Vicens preveu fer l'estació a sa Pobla tot i que s'ajorni el tren fins a Alcúdia

El conseller negociarà amb Madrid per actuar al municipi si el consistori pobler ho demana. Avisa que si els alcudiencs volen posposar el ferrocarril, perden una oportunitat i el Govern durà la inversió a un altre punt

| Palma |

La Conselleria de Mobilitat (Bloc) intentarà fer almenys una nova estació de tren a sa Pobla després que el Pacte hagi acordat ajornar l'arribada del ferrocarril a Alcúdia. Així ho deixà entreveure ahir el conseller de Mobilitat, Biel Vicens, qui afirmà que s'intentarà actuar en aquest municipi si així ho vol l'Ajuntament, després que el d'Alcúdia (UM) es continuï oposant al traçat nord que defensa la Conselleria. A la vegada, advertí que no es deixarà perdre la inversió prevista per a aquest projecte (92 milions) i es durà a un altre lloc, previsiblement a l'electrificació de línies.

Vicens evità confirmar oficialment la decisió de les forces del Pacte d'ajornar l'execució del projecte sa Pobla-Alcúdia, que es prengué el juliol passat al Consolat després que es constatàs la impossibilitat d'arribar a un acord entre els partidaris del corredor sud (l'Ajuntament d'Alcúdia i totes les forces polítiques excepte el Bloc) i del corredor nord, que just defensa la Conselleria de Mobilitat i les forces del Bloc.

Ahir, el conseller del Bloc recalcà que el projecte es continua tramitant i que els darrers informes tècnics d'impacte ambiental tornen a posar de manifest, encara amb més rotunditat que abans, que el traçat nord "és l'únic viable i possible". Així mateix, deixà clar que el seu departament no farà una línia de tren en contra dels informes tècnics, sobretot després de les deficiències aparegudes en projectes del PP. I reconegué que si les forces polítiques de l'Ajuntament d'Alcúdia demanen l'ajornament del projecte, com ja han fet, s'haurà perdut una "oportunitat important" i l'Executiu durà els doblers a una altra banda. "Allò que el Govern no pot fer és renunciar a les inversions ferroviàries", sentencià el responsable.

Negociació amb Madrid

Aquestes inversions han d'arribar de Madrid via conveni ferroviari i, en el cas del projecte sa Pobla-Alcúdia, ascendeixen a 92 milions d'euros. És per això que l'ajornament del projecte de tren a Alcúdia o una actuació parcial just a sa Pobla per fer-hi una nova estació obligaria a negociar amb el Govern central, que és qui finança el conveni i qui, per tant, hi té la darrera paraula.

En qualsevol cas, Vicens avançà que, per ara, la iniciativa de fer un tren entre sa Pobla i Alcúdia continua la tramitació i és a punt de sortir-ne a informació pública la declaració d'impacte ambiental perquè els afectats hi puguin presentar al·legacions. Aquesta declaració torna a defensar la conveniència del traçat nord.

+ VIST