Segueix-nos F Y T R

Més BiciPalma, més carrils i menys cotxes

El PSM-IV-ExM vol ampliar 30 quilòmetres més la xarxa de bicis perquè tota la perifèria i els equipaments estiguin connectats

Fernández i Verger presentaren ahir la proposta de mobilitat del PSM-IV-ExM per Palma. | J.Torres

| Palma |

Construir 30 quilòmetres més de nous carrils bici i voreres amb l'objectiu que des de les barriades i els pobles de Palma es pugui arribar amb bici o a peu al centre. Aquesta va ser una de les propostes que va presentar ahir la coalició del PSM-IV-ExM per permetre que els usuaris de la bicicleta es puguin desplaçar per tota la ciutat en bici.
El número 1 i la número 2 de la coalició, Antoni Verger i Marisol Fernández, respectivament, varen explicar que un dels principals objectius de la política municipal és "passar de la ciutat dels automòbils a la ciutat dels vianants perquè els vianants recuperin el protagonisme dins l'espai públic".

D'aquesta manera, "en molt poc temps els ciutadans de Palma han acceptat amb un èxit rotund aquest canvi de model de la mobilitat sostenible, però hi hem d'aprofundir i consolidar-ho, perquè Palma sigui una ciutat més moderna, més habitable i amb millor qualitat de vida per als ciutadans". El candidat a la batlia, Antoni Verger, proposa l'ampliació de 30 quilòmetres més el carril bici a més de la creació de fins a 20 parades noves de BiciPalma per arribar a tots els barris i pobles de Palma. Sobre la primera proposta planteja noves rutes per arribar al Terreno, castell de Bellver, Gènova, Establiments, Son Sardina, Son Hugo, Germans Escales, la Indioteria, Pont d'Inca i Pla de na Tesa, pla de Sant Jordi.

En el cas del BiciPalma, es vol connectar amb barris perifèrics (Son Rapinya, Son Dameto, la Indioteria, el Terreno, Molinar ) i els pobles de Palma (pla de Sant Jordi, Gènova), i també amb equipaments esportius i patrimonials (Son Moix, Son Hugo, Germans Escales, castell de Bellver i el centre penitenciari...).

+ VIST