Segueix-nos F Y T R
#16S: vaga indefinida a l'educació

Els docents asseguren que el 63% dels centres rebutja el TIL

L'enquesta realitzada per l'Assemblea de Docents assegura que el 63% dels centres rebutja el TIL. | S.C./E.P.

| Palma |

L'Assemblea de Docents ha realitzat una enquesta a una setentena de centres en la què conclou que el 63% rebutja el Tractament Integrat de Llengües (TIL) i que el decret no s'aplica a la meitat dels centres.

 
L'enquesta, dividida en 27 preguntes per infantil, primària i secundària, conclou que només han aprovat el TIL el 37% dels Consells Escolars dels centres d'infantil i primària. A secundària, només l'han aprovat el 9% dels Consells Escolars.

Pel que fa a les assignatures, l'enquesta destaca que les que s'imparteixen en anglès son: a primària, plàstica (la més impartida en un 63%), musica, medi i educació física; i a secundària, matemàtiques, naturals, plàstica i música, amb un 22% cada una.

El document, a més, conclou que el 92% dels centres d’infantil, al 62% dels de primària i al 44% dels de secundària no disposen d'un auxiliar de conversa ni tampoc de professorat de suport.

Manca de planificació
L'estudi assegura que l'acreditació en coneixements d'anglès “és minsa”, amb molts pocs titulats amb el nivell C1. A l'etapa d'educació infantil, en els 35 centres consultats només hi ha 1 professor amb el certificat C2, 2 amb C1, 24 amb B2 i 6 amb habilitats. En l'etapa de primària, en els 39 centres consultats, només hi ha 7 professors amb el certificat C2, 14 amb C1, 47 amb B2 i 12 amb habilitats. Finalment, en els 24 centres de secundària consultats només hi ha 3 professors amb el certificat C2, 3 amb C1, 3 amb B2 i 2 amb habilitats.

L'enquesta afirma que la metodologia AICLE és desconeguda per “la immensa majoria dels docents”. Just un 34% de primària i un 25% del professorat de secundària estan formats en aquesta metodologia. A més, es constata que hi ha una “absència total de material per impartir les matèries”. En aquest sentit, destaca que a secundària en 73% dels centres no s’utilitza material en anglès. Això suposa que, en la majoria dels casos, sigui el professor mateix qui prepara el seu propi material.

Finalment, pel que fa a la realització de les classes en anglès, a infantil hi ha un 56% de classes en aquest idioma. A secundària el percentatge arriba al 32%. Amb tot, segons els resultats, només el 16% de professorat imparteix les matèries just en anglès.

“Despropòsit” pedagògic
L'Assemblea de Docents assegura que els resultats posen de manifest que la implantació del TIL “és un despropòsit pedagògic ple de llacunes i incoherències”. Els docents consideren que el decret pot suposar, a grans trets, “que els alumnes deixin d'aprendre contingut de les matèries per aprendre un poc més d'anglès” i que la seva aplicació “va en contra de la comunitat educativa”.

Relacionat
+ VIST