L’Associació d’Amics del Ferrocarril de les Illes Balears (AAFIB) considera el projecte de tren sa Pobla-Alcúdia com una «fita clau», ja que pot afavorir una «mobilitat sostenible, cohesionada i orientada als residents». En les al·legacions que va presentar ahir, demanen que el traçat tengui un alt grau de consens, especialment pel que fa al pas per les dues poblacions. Proposen que passi per llindars de finques i es pensi amb «criteris de respecte agrari, paisatgístic i patrimonial».
AAFIB celebra la moció que va aprovar l’Ajuntament de sa Pobla amb els vots a favor de Més i PP. Afirmen que «no posa en dubte la integritat del tren». Des de l’entitat recomanen que el tren usi la ronda de sa Pobla per sortir de l’actual estació i enrevolti la vila pel nord fins a la carretera cap a Alcúdia. Prop del cementeri hauria de fer un fals túnel. Després passaria el Puig de Sant Martí per l’esquerra, talment com ho fa la carretera. Des de l’entitat també proposen que el traçat sigui tramviari per dins sa Pobla des de l’actual estació fins a tocar de la plaça del Mercat, acostant el tren al centre neuràlgic de la vila.
Pel que fa al traçat a Alcúdia, s’aposta per un model tramviari per millorar la connexió urbana i intermodal tant a la vila com al Port. L’avinguda del Tucà es proposa com a «punt estratègic per a la conversió tren-tramvia». A més, des d’AAFIB pensen que el recorregut s’ha de pensar de tal manera que en un futur pugui ser compatible amb un tramvia de les badies de Pollença i Alcúdia.
Finalment, es proposa que el projecte incorpori i tengui en compte els elements patrimonials inventariats (molins, safareigs, casetes agrícoles, etc.) recollits als catàlegs de Sa Pobla i Alcúdia.
![[VÍDEO] Elena de Borbón, amb un sou de 300.000 euros, demana solidaritat: «Que la gent ajudi amb el que pugui»](https://uh.gsstatic.es/images/placeholder-preview.webp)