Segueix-nos F Y T R

El gerent d'un restaurant a un client: «Esto es España y, si quieres que te sirvamos, lo pides en castellano»

DAVID GARCIA

|

Un veí de Xàtiva ha denunciat haver patit una discrminació per raó de llengua a un restaurant del Grau de Castelló.

El denunciant estava de vacances amb la família i varen decidir anar a dinar diumenge passat al restaurant Suquet de Rap. Varen intentar fer la comanda en la llengua pròpia quan la cambrera es va negar a atendre'ls si parlaven en català. A la intolerància de la cambrera es va sumar el gerent del local, qui els va dir: «A mí me parece muy bien que quieras hablar en tu dialecto, pero esto es España y, si quieres que te sirvamos, lo haces en castellano».

L'afectat va posar una reclamació al restaurant explicant els fets i s'ha dirigit a la Plataforma per la Llengua per a rebre assessorament. Així, aquest dilluns ha presentat una denúncia al Ministeri de Consum i a l’Oficina de Drets Lingüístics del País Valencià perquè el restaurant assumeixi responsabilitats.

«És fàcil que hi haja una intenció comunicativa entre els treballadors i els clients, però en aquest cas, des del primer moment, la intenció d’entendre’ns no existia. Ens vam quedar amb un pam de nas», ha declarat el client a À Punt.

«La camarera es madrileña»

Els responsables de Suquet de Rap han publicat una 'explicació' dels fets al seu compte de Facebook on remarquen que la cambrera és madrilenya i que «por razones obvias desconoce el valenciano». En cap moment han demanat disculpes per disciminar els clients per usar la llengua pròpia.

+ VIST