Segueix-nos F Y T R

Aparcaments trobats de pura casualitat

Només 29 cotxes feren servir ahir matí el primer solar habilitat per Cort en els accessos de la ciutat

| Palma |

Encara que el primer dels aparcaments de franc habilitats per Cort en els accessos de la ciutat permetia ahir deixar-hi el cotxe i agafar l'autobús, només 29 vehicles hi havien accedit quan ja eren la una del migdia.
Els conductors que ho feien era perquè anaven per Gesa o bé a l'edifici de Tràfic i, d'altres, eren turistes que hi entraven per pura casualitat. Molts pocs arribaven conscients de l'existència d'aquestes noves instal·lacions. Sempre hi ha excepcions, com ara Sebastià Adrover, que ho havia escoltat per la ràdio del seu vehicle i, per això, aprofitava la situació. Encara que coneixia que el servei es complementava amb l'oferta de l'autobús de l'EMT, ell no hi pujà.
De fet, cap de les persones que va fer servir l'aparcament durant el matí optà per utilitzar després el transport públic. Així ho confirmava un dels conductors de les comptades línies que es poden agafar a la vora del solar. I és que el trasllat fins al centre de la ciutat no resulta gens senzill. No es respecten els intervals entre un i autobús i l'altre, que sobrepassen, i de molt, els vuit minuts anunciats per Cort.
A més, els que no són clients freqüents de l'EMT difícilment saben quin és el trajecte que fan els autobusos de les línies 15, 17, 23 i 31. A la paradeta no hi ha ni una sola explicació, ni un sol gràfic, res.
Les mancances també són prou visibles dins el mateix recinte, no gaire condicionat per a la inauguració. La causa? Sembla que la qüestió s'ha plantejat des del principi com a secundària; fonts de la corporació municipal afirmaven ahir mateix que els diners que ingressarà l'Administració local per mitjà d'aquest servei seran per cobrir els costs de l'asfaltat, de la neteja i de l'anivellament del sòl.
El solar veí de la central de Gesa no està asfaltat. Anivellat, sí. D'altres despeses vénen donades per l'empresa de vigilància, que, ara per ara, es troba sota mínims. Ahir, el guarda jurat de Servimax, Dani Merino, explicava que encara no tenen ni telèfon, ni llum, malgrat que l'horari d'obertura al públic és de set del matí a nou del vespre, menys el dissabtes, que tanquen a les dues del migdia, i els festius, que ja no obren. «Jo he portat el meu mòbil "explicava", perquè si passa qualque cosa estic ben tot sol».
L'Ajuntament només té la intenció de contractar un vigilant per un solar capacitat per a 600 vehicles. Aquest fet posa de manifest la manca de seguretat en què es trobaran els usuaris dels vehicles aparcats més enfora de la porta. «Díficilment podrem garantir que no s'emportin l'aparell de ràdio si ens trobam tot sols i concentrats a la caseta», afegeix Merino.
Malgrat tot, des de Cort es pensa fer pagar a l'usuari una doble tarifa. Unes 300 pessetes, que les haurà de fer efectives el conductor del vehicle cada vegada que vulgui fer servir un dels tres aparcaments que aviat funcionaran a ciutat, i amb les quals també tindrà dret a viatjar en autobús gratuïtament fins al centre de la ciutat. Hi haurà una altra quantitat per a la resta de passatgers. Les fonts municipals anomenaven «preu polític» la tarifa que hauran de pagar els acompanyants del conductor. «I és que ells també tenen dret a aquests dos trajectes gratuïts amb l'EMT».
Ara per ara, Cort té previst obrir altres dos aparcaments, un altre també als voltants de Gesa i vora el camí de Jesús. Queda per saber què passarà amb la Fira del Ram quan s'hagi de muntar de nou.

Preu polític

Encara que Cort vol fer pagar els que viatgin de paquet "això si el conductor del vehicle aparca el seu cotxe en un dels tres solar habilitats per l'Ajuntament de Palma" els afectats sempre hi són a temps de baixar abans d'entrar. Així, els usuaris indirectes de l'aparcament es lliuraran de pagar aquest cost addicional, també anomenat polític, que té previst posar en actiu Cort. Si més no, ara per ara, es desconeix el cost del suplement i per això mateix cal considerar que, igual, resulta més barat que comprar dos tiquets d'autobús, un d'anada i l'altre.

+ VIST