Segueix-nos F Y T R

Una nova vaga a SFM posa en qüestió la seguretat dels trens

Els empleats atribueixen els darrers incendis dels combois al mal manteniment i l'empresa hi respon que la seguretat queda garantida

L'estació Intermodal ahir al matí. | Ferran Aguiló - Joan Torres

| Palma |

La vaga convocada ahir pel comitè d'empresa dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) afectà devers 1.500 usuaris, entre les deu i les dotze del matí. Els serveis mínims, però, es compliren sense incidents tot i algun retard menor. Els treballadors volgueren demostrar amb l'aturada la suposada falta de seguretat que hi ha als trens. Els vaguistes van ensenyar l'interior dels trens i les deficiències d'aquests. Per exemple, la impossibilitat d'obrir-ne les portes en cas d'apagada elèctrica (no hi ha martells) i d'apagar un incendi (només el conductor té extintors).
"És el mal manteniment dels trens el que hi provoca incidents", assegurà el portaveu del comitè d'empresa, Miquel Febrer, en referència als incendis registrats en tres mecanismes de frens de tres combois diferents.

"Actualment, l'empresa subcontracta els serveis de manteniment i, com que els tècnics cobren per revisions fetes, aquestes són incompletes", sentencià el vaguista. Mentre que el comitè acusa l'empresa d'estancar les negociacions, el gerent dels SFM, Jaume Jaume, advertí que falten propostes concretes damunt la taula. "Per què, ara tot d'una, aquestes màquines han deixat de ser segures?", es demanà. El gerent recordà que, històricament, la seguretat és el primer punt de totes les vagues de trens a Mallorca, encara que després les negociacions es tanquin amb qüestions econòmiques. L'aturada d'ahir tingué un seguiment del 15% de la plantilla dels SFM (35 de 233), segons l'empresa, i del 35% (80 empleats) segons els treballadors. Si no s'arriba prest a un acord, el comitè té previst fer una vaga de 24 hores el pròxim dia 20.

+ VIST