Segueix-nos F Y T R

El PP mantindrà la via connectora del Pacte fins a l'autopista d'Inca

El traçat és el mateix que ja preveia el primer projecte del PP, però serà una carretera desdoblada. Les obres començaran la primera meitat del 2012

Planificació del Segon Cinturó, tal i com es publicà el desembre del 2010. | MABB

| Palma |

El PP mantindrà amb pocs canvis el projecte del Pacte de via connectora entre el Coll d'en Rabassa i l'Alcampo de devora l'autopista d'Inca, segons va confirmar ahir el batle de Palma, Mateu Isern. Les obres d'aquesta primera fase començaran dursnt el primer o el segon trimestre de l'any vinent i la resta de la via encara s'ha de definir.

De fet, la primera fase del projecte segueix el mateix traçat que ja marcava el segon cinturó del PP i va mantenir el Pacte. Isern, però, va reconèixer que el disseny serà "molt semblant" al de la via connectora del Pacte, que és un "simple desdoblament" de la Ma-30.

Isern i la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, van explicar ahir els seus plans per millorar els accessos a Palma després de la primera reunió formal que han fet des que han pres possessió dels respectius càrrecs. Salom va dir que les obres començarien tot d'una que disposin dels informes tècnics i hagin negociat amb els veïns. Sobre això darrer, Isern va avançar que "les actuacions que s'han de fer a Son Ferriol molt probablement implicaran una reducció dels impactes ambientals", atenent les reivindicacions dels veïns i rebaixant la mida de la rotonda.

Per Salom, el projecte és una "prioritat" i Isern va afegir que és "irrenunciable". Això sí, de moment no queda gens clar com serà la segona fase, la que va més enllà de l'autopista d'Inca. No se sap si respectarà el traçat que planejava el Pacte, si farà marxa enrere i recuperarà el segon cinturó o si s'optarà per una altra solució que les barregi totes dues. Segons els dos dirigents, abans de decidir caldrà escoltar els tècnics i negociar amb els veïns. Allò que queda clar, però, és que continua el ball de noms. Salom no va parlar de segon cinturó -un nom marcat per les protestes ciutadanes- ni de via connectora -el nom del Pacte-. Va fer servir els termes "via de circumval·lació" i "segon anell".

Pel que fa als doblers per pagar l'actuació, Salom tot just va dir que hi ha una partida en el pressupost, encara que va reconèixer que el Consell té problemes de liquiditat i va dir que intentarien negociar "amb els qui ens deuen doblers". Tot i això, també va admetre que no sap quan el Ministeri de Foment pagarà els doblers pendents del conveni de carreteres. Isern no va saber aventurar quant costarien les obres. En la reunió, que es va fer a la seu del Consell, també es va parlar de la rotonda d'accés al Molinar, "un problema gravíssim", segons Isern. Va dir que és una qüestió "absolutament" prioritària de resoldre, encara que, alhora, va admetre que de moment no han pres decisions concretes sobre com ha de ser.

+ VIST