La consellera d'Educació, Joana Maria Camps, s'ha mostrat entusiasmada en poder anunciar que “el TIL (Tractament Integrat de Llengües) ha millorat les competències lingüístiques en català, castellà i anglès”. Així es desprèn dels resultats de les dues avaluacions de diagnòstic de competències lingüístiques realitzades al novembre de 2013 i a l'abril i maig de 2014 a 1.300 alumnes a primer i tercer de Primària i 1.500 a cinquè de Primària.
Com es pot veure en el quadre superior, hi ha diferències significatives entre la consolidació de competències del novembre, és a dir, quan començava l'aplicació del TIL, amb les de final de curs, segons Educació. Si per exemple a 5è al novembre un 42,9% tenia consolidats els coneixements d'anglès, al maig la xifra s'havia incrementat en un 14,9% fins al 57,8% de l'alumnat. En el cas del castellà l'increment més important es produeix a 3r on es passa del 58,9% al 71,7% dels infants que mostren uns bons coneixements de castellà. Pel que fa a la llengua catalana, a 5è es produeix el salt més destacat. Al novembre un 53,1% tenia els nivells de català consolidats, mentre que al maig ja era el 67,4% (+14,3%).
Camps ha destacat que “davant d'aquests resultats vull agrair personalment als nins i nines, mestres, professors, que han fet possible que s'hagin tret aquests bons resultats”. I ha afegit que es tracta “d'una prova estadística i científica”, tot i que cal tenir en compte que les dues onades de proves del novembre i les de final de curs s'han fet amb alumnat diferent.
Segons la consellera de les dades se'n desprèn que “el trilingüisme ha començat molt bé i amb bons resultats”.
Camps: "El TIL ha millorat les competències lingüístiques en català, en castellà i en anglès"
C.Polls |