La badia de Palma fou l'escenari de la primera regata de la setzena edició del Trofeu Almirall Comte de Barcelona-Copa SAR Joan de Borbó. Els participants són vaixells d'època "botats fins al 31 de desembre de 1949" i clàssics "botats entre el gener de 1950 i desembre de 1974.
Però la competició també està oberta a la participació de llaüts i bots de vela llatina. Així, les embarcacions que realitzen un recorregut més llarg sortiren de Palma a les 12:30 hores i passaren per Illa de Sec, Cala Blava, Cala Gamba, novament a Cala Blava per acabar la jornada a Palma.
A les 12:45 sortiren les embarcacions singulars que realitzaren un recorregut més curt i modificaren el dibuix. Sortiren de Palma i passaren per Porrassa i Cala Blava abans de tornar a Palma. Els darrers a sortir foren els llaüts i els bots de vela llatina, que cobriren dues vegades la distància que separa Palma i Porrassa.
La jornada d'ahir estigué marcada pel poc vent que ahir bufà durant tot el dia. El xaloc gairebé no superà en cap moment els tres nusos de força en els moments més àlgids i la tendència era fer remolins o caure a força de dos nusos.
Aquesta absència de vent provocà que la jornada es perllongàs més del previst. Però les reclamacions tampoc no ajudaren i els comitès hagueren d'esforçar-se força per decretar el temps compensat. Finalment, Maria II i Argos s'imposaren en les classes Y i Z de la categoria clàssics de recorregut llarg. Osborne i Agneta o feren en les classes C i B de la categoria època llarg recorregut. El Mary Loly fou el guanyador en la categoria de vela llatina.
Pel que fa al recorregut curt, el Rosen Gwenn, el Meermin i el Marmitako II foren els triomfadors en les classes X, Y i Z de la categoria de clàssics, mentre que el Gipsy, Estella Mary i No-se foren els guanyadors en les classes A, B i C de la categoria de vaixells d'època.